Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Communicatie en betrokkenheid op de werkvloer: narrowcasting is dé oplossing!

Stel aan een willekeurige communicatie- of HR manager bij een productiebedrijf de vraag: welke groep collega’s in jouw organisatie is het minst makkelijk te bereiken? In bijna alle gevallen is het antwoord: de collega’s op de werkvloer.

Logisch ook, dit is namelijk niet de groep binnen de organisatie die 40 uur per week fysiek in hetzelfde kantoor aanwezig is. Vaak werken ze verspreid over verschillende locaties, wellicht wel op meerdere plekken in het land. Een wekelijks moment om even samen te komen is er vaak niet en in sommige gevallen is deze groep collega’s niet eens bereikbaar per e-mail of intranet omdat ze simpelweg weinig of zelfs vanuit hygiene oogpunt geen gebruik (mogen) maken van een PC of laptop.

Kortom, direct in contact treden is in veel van deze situaties erg moeilijk. Terwijl er vaak vanuit zowel de organisatie als de medewerkers een grote behoefte is aan heldere communicatie. Uiteindelijk wil iedereen die betrokken is bij een bedrijf graag weten wat er speelt en wat de laatste ontwikkelingen zijn. Het laatste wat je natuurlijk wilt is dat medewerkers zich niet gezien of gewaardeerd voelen omdat ze verstoten zijn van interne communicatie.

Dit soort situaties vragen om een passende oplossing, een verbindende communicatie-tool die alle collega’s binnen de organisatie voorziet van informatie, of ze nu op kantoor of op de werkvloer actief zijn! Narrowcasting is in dit soort situaties een hele fijne en betrouwbare oplossing. Om dit goed te bereiken hanteren wij het 3 C’s Concept, Content en Care.

Concept
Om te beginnen is het belangrijk om vast te stellen welke locaties strategisch gezien ideaal zijn voor het plaatsen van narrowcasting schermen. Dit zijn plekken waar medewerkers even de tijd hebben om naar de berichten op het narrowcasting scherm te kijken, denk bijvoorbeeld aan de kantine, koffieautomaat, pantry of kopieerapparaat. Door op de juiste locaties schermen te plaatsen creëer je eenvoudig een dekkend communicatienetwerk.

Tip: Beoordeel de beoogde locatie ook op basis van technische aspecten, is er in de nabijheid stroom en internet aanwezig? Is er veel of weinig direct zonlicht in de ruimte?

Content
Wanneer de juiste locaties zijn bepaald en de schermen zijn aangesloten is het belangrijk om aandacht te vragen bij jouw doelgroep. Je wilt natuurlijk dat er met enige regelmaat gekeken wordt naar de schermen zodat iedereen op de hoogte is van wat er speelt binnen de organisatie.
Door goed na te denken over de indeling van jouw afspeellijst kom je al een heel eind. Vergelijk het de reclamespotjes op TV, je blijft hier enkel naar kijken wanneer het TV programma of de speelfilm de moeite waard is om de commercial brake “uit te zitten”. Eigenlijk werkt bij narrowcasting niet anders, de content die te zien is moet interessant genoeg zijn om regelmatig naar het scherm te kijken.

Tip: Denk goed na over welke boodschap je zelf wilt verkondigen maar ook over wat jouw doelgroep leuk vindt om te zien. Luchtig bedrijfsnieuws zoals jubilea van collega’s, verjaardagen, een leuk fotoalbum van afgelopen personeelsfeest of een aankondiging van het aankomende teamuitje doen het altijd goed. Daarnaast is het inzetten van algemene content zoals nieuws-, weers-, en verkeersinformatie altijd handig, je speelt op deze manier handig in op de actualiteit.

Care
Het narrowcastingsysteem is operationeel, de uitzending is voorzien van de juiste content én je collega’s zijn enthousiast over het nieuwe communicatiemiddel. Goed bezig, je hebt je doelstelling behaald! Of toch niet? Het is nu van belang om niet te verslappen en er voor te zorgen dat men blijft kijken naar het scherm.

Gelukkig hoef je het wiel niet helemaal zelf uit te vinden, als narrowcasting partner zorgen wij voor de juiste ondersteuning. Zo zorgen we er gedurende het hele jaar voor dat er kant-en-klare content beschikbaar is die je direct kunt gebruikten. Daarnaast hebben we een complete database met duizenden items beschikbaar welke vaak geautomatiseerd zorgen voor actuele informatie op in je narrowcasting uitzending. Te denken valt aan: geautomatiseerde nieuwsfeeds, leuke braintrainers, sfeervolle moodclips en nog heel veel meer!

Ook op technisch vlak zorgen we voor de juiste ondersteuning, we monitoren jouw systeem namelijk 24/7 zodat je er zeker van kan zijn dat jouw systeem nooit op zwart komt te staan. En gebeurt dit onverhoopt wel, dan trekken we direct aan de bel om het mogelijke probleem op te sporen en te verhelpen.

Tip: Wanneer je op zoek gaat naar een geschikt narrowcasting systeem dan is heb je waarschijnlijk al goed nagedacht aan welke eisen het systeem moet voldoen. Vergeet de factor tijd niet! Hoeveel tijd heb je eigenlijk om aan narrowcasting te besteden? En hoe zit het eigenlijk met de collega’s van ICT? Hebben zij de capaciteit om, naast hun dagelijkse bezigheden, het narrowcasting systeem operationeel te houden? 

Eerst zien dan geloven!
Kortom, met het TINS narrowcastingsysteem ben je verzekerd van een totaalpakket waarbij niet enkel de techniek wordt geleverd maar ook de juiste randvoorwaarden om jouw doelstellingen te behalen.

Klinkt goed, of is dit toch te mooi om maar te zijn? Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat je graag in praktijk wilt ervaren wat je koopt!

Graag bieden we je daarom 4 weken lang de mogelijkheid om volledig gratis het TINS narrowcasting systeem te testen. Dat is inclusief de hardware, software en alle algemene content.
Het enige dat je zelf voorhanden dient te hebben is een (test) scherm waar je het systeem zolang even aan kunt verbinden. Wij zorgen ervoor dat er een volledig voor-geconfigureerd systeem verstuurd wordt. Ben je na deze 4 weken niet 100% overtuigd van ons systeem en dienstverlening, dan kun je het systeem gewoon weer terugsturen, zonder gedoe.

Aarzel dus niet en druk op onderstaande knop om een gratis narrowcastingproef te starten, of neem telefonisch contact met ons op via: 085-4018444

Gratis Narrowcasting Proef

Deel deze pagina
Laatst gewijzigd: 
20 oktober 2023
Contact

Merit Media
Breda International Airport
Bredasebaan 10
4744 RZ Bosschenhoofd

informatie@meritmedia.nl
085-4018444

Privacyverklaring