U bent hier

Wat is Narrowcasting?

Narrowcasting is het uitzenden van informatie op moderne beeldschermen. In tegenstelling tot broadcasting is narrowcasting gericht op een specifieke doelgroep op een specifieke plaats.Uitleg wat narrowcasting is

Narrowcasting kan heel breed ingezet worden en is voor elk bedrijf een mooie en moderne manier om naar binnen (eigen personeel) of naar buiten toe (klanten, bezoekers, patiënten) te communiceren! Soms worden er hele dure woorden gebruikt, hier kunt u de simpele uitleg ervan opzoeken.

Voorbeeld interne communicatie met narrowcasting




Narrowcasting binnen een grote organisatie of internationaal bedrijf kan dienen als een soort elektronische nieuwsbrief. Al wachtende op de lift of bij de koffieautomaat wordt het personeel snel geïnformeerd over het laatste bedrijfsnieuws. Omdat de narrowcasting uitzending voor en door het personeel is, blijft iedereen betrokken bij het reilen en zeilen van het bedrijf!



Spreken met je personeel als ze pauze hebben

Enkele voorbeelden van narrowcasting presentaties die u kunt inzetten bij interne communicatie:

 

  • Verjaardagen van personeel
  • Interne vacatures

  • Voorstellen nieuw personeel

  • Jubilea of andere feestelijke gelegenheden
  • Nieuwe producten of diensten
  • Lokaal weerbericht

  • Lokaal/regionaal nieuws
  • Lokale verkeersinformatie
  • Bewegwijzering
  • Sales targets / KPI’s

  • Verwelkoming bezoekers
  • Onderlinge poules bij grote sportevenementen


Wilt u meer informatie ontvangen over de mogelijkheden voor interne narrowcasting? Neem dan contact met ons op!



Voorbeeld externe communicatie met narrowcasting


Naar buiten toe communiceren is een veelgebruikte optie van narrowcasting. Elk bedrijf of instelling heeft tenslotte iets te communiceren! Dit kan aan bezoekers van een bedrijf zijn, patiënten en familie daarvan of klanten en leveranciers.




Enkele voorbeelden van narrowcasting presentaties die u kunt inzetten bij externe communicatie:

 

  • Aanbiedingen of acties
  • Product- of merkfilmpjes
  • Afwijkende openingstijden
  • Wachttijden
  • Lokale acties zoals braderieën of goede doelen
  • Lokaal weerbericht

  • Lokaal/regionaal nieuws
  • Lokale verkeersinformatie
  • Social Media zoals Facebook en Twitter

  • Wachtverzachtende filmtrailers

  • Sfeerbeelden (wij noemen dit Moodclips) van bijvoorbeeld natuur, dieren of sport

  • Braintrainers



Bezoekers van een bedrijf kunnen al bij de receptie welkom worden geheten middels het narrowcasting scherm. Binnen zorginstellingen kan narrowcasting interessant zijn als wachtverzachter (ook wel wachtkamer TV genoemd) en als informatiebron. In een retail omgeving kunnen klanten en bezoekers bijvoorbeeld weer geïnformeerd worden over de laatste acties, aanbiedingen en openingstijden. De mogelijkheden zijn eindeloos!



Wilt u meer informatie ontvangen over de mogelijkheden voor externe narrowcasting? 
Neem dan contact met ons op!


 

Gratis Narrowcasting ProefGratis Narrowcasting Check

 

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444