U bent hier

Meubelgigant Henders & Hazel implementeert TINS narrowcasting software van Merit Media!

Auteur: 
Leslie Stubbs
Deel deze pagina

In 1968 is Habufa Meubelen begonnen onder de naam Habufa (HApertse BUis-meubelen FAbriek) met de productie van enkel stalen buismeubelen, maar inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende handelsfirma binnen de Benelux. De beperkte artikelcollectie buismeubelen werd in de loop van de jaren enorm uitgebreid tot de ruim 20.000 verschillende artikelen/ varianten waaruit het assortiment op dit moment bestaat.

Het hoofdkantoor is gevestigd in Hapert waar momenteel 200 medewerkers werkzaam zijn. Daarnaast heeft Habufa nog een logistiek centrum in Tholen en een internationaal salesteam, wat betekent dat de totale Habufa-organisatie uit meer dan 375 medewerkers bestaat. Habufa Meubelen opereert onder een viertal actieve merken, te weten: Henders & Hazel, Xooon, Happy@Home en Coco Maison. 

Waar Henders & Hazel zich richt op het totale lifestyle concept, richt Xooon zich meer op het jonge urban-design publiek. Happy@Home is vervolgens weer een shop-in-shop concept waarbij de collectie bestaat uit tijdloze woonprogramma’s en zitmeubelen. Het merk Coco Maison richt zich volledig op woonaccessoires.

Al sinds 2012 werken wij met heel veel plezier samen met Habufa Meubelen. Voor het merk Xooon hebben wij een op maat gemaakte applicatie ontwikkeld, de Xooon StyleGuide en de interactieve Productencatalogus. Dit project kan je inmiddels vinden in meer dan 100 winkels in Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk. Nog steeds komen er elke maand winkels bij waarbij de StyleGuide een vast onderdeel is van elke Xooon winkel/layout. Het systeem zelf is continue in ontwikkeling en in de tussentijd is ook de hele look & feel van het platform al eens aangepast naar de vernieuwde huisstijl van Xooon. Daar is in een eerder blog al eens meer over geschreven.

Niet gek dus dat we behoorlijk trots zijn op dit gave project. Een mooie bekroning op dit werk was dat wij afgelopen jaar tijdens de ISE2017 in Amsterdam de DiSin Award in de wacht hebben weten te slepen voor dit Xooon-project. Een aanmoedigingsprijs welke wordt toegekend aan talent in de Benelux op het gebied van beeldschermcommunicatie.

We zijn dan ook zeer verheugd om te kunnen melden dat we per 1 februari jl. officieel ook de narrowcasting-partner zijn van het merk Henders & Hazel. Inmiddels zijn de eerste 100 winkels (van de 260 winkels in Europa) omgezet en voorzien van de TINS narrowcasting software van Merit Media. Op deze schermen draait het eigen ontwikkelde narrowcasting programma van Henders & Hazel, waarbij klanten (net als bij Xooon) middels een touchscreen allerlei informatie kunnen vergaren omtrent hun woonstijl, woonprogramma’s, productgroepen en voorraden op locatie.  

Wellicht heeft u het interactieve scherm al eens gezien in één van de 260 winkels? Kijk anders op www.hendersandhazel.nl voor de dichtstbijzijnde Henders & Hazel winkel bij u in de buurt!

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444