
Samenwerking tussen Habufa Meubelen en Merit Media: een langdurig succesverhaal
19 augustus 2025
Habufa Meubelen werd in 1968 opgericht onder de naam Habufa, wat staat voor HApertse BUis-meubelen FAbriek. Destijds produceerde het bedrijf uitsluitend stalen buismeubelen, maar inmiddels is het uitgegroeid tot een toonaangevende handelsfirma binnen de Benelux. De bescheiden collectie is in de loop der jaren uitgebreid tot een assortiment van meer dan 20.000 verschillende artikelen en varianten.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Hapert, waar momenteel 200 medewerkers werkzaam zijn. Daarnaast beschikt Habufa over een logistiek centrum in Tholen en een internationaal salesteam, waarmee de totale organisatie inmiddels uit meer dan 375 medewerkers bestaat. Habufa Meubelen opereert onder vier actieve merken: Henders & Hazel, Xooon, Happy@Home en Coco Maison. Waar Henders & Hazel zich richt op een totaal lifestyleconcept, spreekt Xooon vooral een jong, urban-design publiek aan. Happy@Home is een shop-in-shopconcept met een tijdloze collectie woonprogramma’s en zitmeubelen. Coco Maison richt zich volledig op woonaccessoires.
Wij werken al jaren met veel plezier samen met Habufa Meubelen. In 2012 ontwikkelden we voor het merk Xooon een op maat gemaakte applicatie: de Xooon StyleGuide en de interactieve productencatalogus. Dit project draaide ruim 10 jaar met succes in meer dan 100 winkels in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Een mooie bekroning op dit werk was de DiSin Award in 2017, een aanmoedigingsprijs voor talent op het gebied van beeldschermcommunicatie in de Benelux.
In datzelfde jaar werden wij ook officieel narrowcasting-partner van het merk Henders & Hazel. Inmiddels maken zo’n 200 H&H-winkels gebruik van de TINS-narrowcastingsoftware van Merit Media. Op deze schermen draait het speciaal ontwikkelde narrowcastingprogramma van Henders & Hazel, waarmee klanten – net als bij Xooon – via een touchscreen informatie kunnen opvragen over hun woonstijl, woonprogramma’s, productgroepen en actuele voorraden in de winkel.
Eind 2022 werd de Xooon StyleGuide volledig vernieuwd. Geïnspireerd door het jarenlange succes van het H&H-programma, kreeg ook Xooon een eigen versie. Nieuw is de toevoeging van een 3D-configurator, waarmee klanten hun ideale bank kunnen samenstellen. Dankzij de vele mogelijke opstellingen en stofkeuzes krijgen klanten direct een helder beeld van de opties én het eindresultaat.
Nog steeds sluiten elke maand nieuwe winkels zich aan, waarbij het narrowcastingsysteem een vast onderdeel vormt in zowel de Xooon- als H&H-winkels.
Heeft u het interactieve scherm al eens gezien in een van de +300 winkels? Neem anders eens een kijkje op www.hendersandhazel.nl voor de dichtstbijzijnde Henders & Hazel-winkel bij u in de buurt!