Overslaan en naar de inhoud gaan
Afbeelding

Merit Media wint DiSin Award 2016!

15 september 2025

Met gepaste trots kunnen wij vermelden dat wij de winnaar zijn van de DiSin Award 2016! Deze onderscheiding is onlangs tijdens de ISE beurs in de RAI in Amsterdam uitgereikt. De DiSin Award is een aanmoedigingsprijs en wordt toegekend aan talent in de Benelux op het gebied van beeldschermcommunicatie. Wij hebben deze prijs dit jaar dus in de wacht weten te slepen en wel voor de ontwikkeling van de succesvolle interactieve Xooon StyleGuide!

Xooon StyleGuide
De StyleGuide is een interactief beeldscherm met daarachter een slim softwaresysteem. Met de StyleGuide is de klant in staat, middels een vragenspel, zijn of haar stijl- en smaak te bepalen en daarmee te ontdekken welke meubels daar het beste bij passen. Deze stijlbeschrijving kan ook direct via een QR-code op de Facebook tijdlijn van de klant worden geplaatst.

Productencatalogus
Verder is het interactieve systeem ook een real-time catalogus met alle producten van Xooon. Op deze manier beschikt de klant én de verkoper over alle actuele producten, prijzen en voorraad. De StyleGuide is geplaatst in meer dan 100 Xooon woonwinkels verspreid over 8 landen in Europa.

Stichting DiSin
Stichting DiSin (Digital Signage Nederland) is de brancheorganisatie voor beeldschermcommunicatie en organisator van de DiSin Award. Deze award wordt gesponsord door Toshiba, leverancier van digital signage oplossingen.

Extra betekenis van de Award
Het winnen van deze prestigieuze prijs betekent voor ons niet alleen erkenning van de innovatiekracht van het Xooon-concept, maar ook een bevestiging dat interactieve schermoplossingen de toekomst hebben binnen retail en winkelbeleving. Steeds meer consumenten verwachten maatwerk en persoonlijke service tijdens hun aankoopproces. De StyleGuide speelt hier perfect op in door advies en inspiratie te combineren met actuele productinformatie. Dit resulteert in een unieke winkelervaring waarbij de klant centraal staat. Voor Xooon is het bovendien een waardevol hulpmiddel om verkoopprocessen te ondersteunen en klanttevredenheid te verhogen.

Het winnen van de DiSin Award motiveert ons om verder te blijven innoveren en nieuwe toepassingen van beeldschermcommunicatie te ontwikkelen. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat dit nog maar het begin is van vele succesvolle interactieve projecten die klanten en merken dichter bij elkaar brengen.

Publicaties
https://www.sign.nl/signnieuws/merit-media-wint-disin-award/
http://www.toshibatec.nl/document-solutions/nieuws/merit-media-wint-disin-award-2016/
http://www.signpro.nl/module/nieuws/Merit%20Media%20wint%20DiSiN%20Award%202016