U bent hier

Vergeet de huisstijl niet!

Auteur: 
Dennis Coremans
Deel deze pagina

Als organisatie wil je een zo goed mogelijke indruk maken bij je doelgroep(en). Je wilt een herkenbaar beeld schetsen dat past bij je imago. De juiste uitstraling in de vorm van een goed doordachte huisstijl is daarbij enorm van belang. Het is immers het gezicht van het bedrijf dat de identiteit uitstraalt.
Wanneer je besluit om narrowcasting toe te voegen aan de communicatiemix binnen jouw organisatie is het logischerwijs van belang dat ook hier de huisstijl op de juiste wijze wordt doorvertaald.
Dit kan soms lastiger zijn dan je denkt, het goed overbrengen van een boodschap via narrowcasting werkt nu eenmaal anders dan bijvoorbeeld via een nieuwsbrief of het intranet.

Om snel en eenvoudig te communiceren via het TINS narrowcastingsysteem heeft Merit Media een Roll-Your-Own editor ontwikkeld. Deze editor is in de loop der jaren doorontwikkeld tot een tool die de gebruiker instaat stelt om op zeer eenvoudige wijze verschillende templates eenvoudig te kunnen bewerken. Je hoeft dus niet perse grafisch onderlegt te zijn om eenvoudig op een professionele manier te kunnen communiceren.
Dat klinkt natuurlijk leuk zo’n gebruiksvriendelijke editor met veel vrijheid in bijvoorbeeld lettergrootte en kleurstelling maar er schuilt ook een gevaar in. Wie bewaakt de huisstijl van uw organisatie dan?

Om de huisstijl te waarborgen adviseren wij om een Roll-Your-Own informatie-template conform huisstijl te laten ontwikkelen door één van onze vormgevers. In goed overleg bepalen we samen de “look and feel” van de template, uiteraard is de huisstijlgids van uw organisatie leidend. Daarnaast kan de editor voor uw eigen template gepersonaliseerd worden. Zijn er bijvoorbeeld specifieke kleuren vastgesteld? Of wordt er in een specifiek lettertype gecommuniceerd? Al dit soort specifieke zaken kunnen worden afgestemd in de editor zodat de template binnen de kaders van uw huisstijl gebruikt kan worden. We denken graag mee over de manier van communiceren en hoe we uw huisstijl zo goed mogelijk kunnen waarborgen.
Om een goed idee te krijgen van een informatie-template in huisstijl en hoe onze klanten dit ervaren hebben we twee gebruikers, Janssen Hoveniers en C.C.S. bereid gevonden om hun ervaring te delen.

Janssen Hoveniers.
Huisstijl bij Janssen hoveniers is enorm belangrijk en is door de complete organisatie doorvertaald. Van de bestickeringen op de werkbussen tot het eigen tuinmagazine “buiten belevenissen” overal is de huisstijl op een subtiele manier terug te vinden. Tijdens het eerste kennismakingsgesprek werdt al snel duidelijk dat communiceren in huisstijl een harde eis was binnen het wensenpakket. Op verzoek van Janssen Hoveniers hebben wij een contentpakket ontwikkeld die als tool dient om eenvoudig conform huisstijl te kunnen communiceren via het TINS narrowcasting-systeem. Dit pakket omvat 2 informatie-templates een weeranimatie en een logobumper. Mede door de input van de klant en de creativiteit van de vormgever is de huisstijl van Janssen Hoveniers doorvertaald naar strakke content.

"Bij Jansen Hoveniers realiseren we geen tuinen maar Buitenbelevenissen. Deze belevenissen moeten één op één terug te vinden zijn in onze communicatie. We zijn een modern hoveniersbedrijf en realiseren exclusieve buitenruimtes.Dit is volledig terug te vinden in onze huisstijl.
Brengt u een bezoek aan ons bedrijfspand dan ziet u al snel onze narrowcasting met prachtige projecten en inspirerende video’s. Ook de interne communicatie naar onze medewerkers wordt ondersteunt via een tweede systeem. Snel, efficiënt, afwisselend en doeltreffend.
Door het realiseren van eigen templates blijft onze huisstijl volledig gewaarborgd. Tekst en foto’s zijn eenvoudig aan te passen. Een nieuw bericht is in een hand om draai gerealiseerd. Stimulerend voor de zender en prikkelend voor de ontvanger.

De samenwerking met Merit Media is betrokken, professional en behulpzaam. Precies waar wij zelf ook voor staan."

Martijn van Tilburg
Marketing & Communicatie manager

C.C.S. B.V. (Combined Computer Services).
Een belangrijke wens die naar boven kwam tijdens het eerste oriënterende gesprek bij software ontwikkelaar C.C.S. was dat narrowcasting een laagdrempelige tool moest zijn voor interne communicatie. Snel, eenvoudig en conform huisstijl kunnen communiceren is een absolute must. Door goed naar de huisstijlgids te kijken en de wensen van de klant mee te nemen in het ontwerp is C.C.S. instaat om middels hun eigen template eenvoudig te communiceren conform huisstijl.

"De huisstijl van CCS is het visitekaartje van het bedrijf. Door te werken met een vaste stijl willen we herkenbaarheid creëren met onze uitingen. Met onze stijl willen we uitstralen waar CCS als merk voor staat: leiderschap, innovatieve kracht, ambitie en energie. De verzekeringsmarkt waarin we als bedrijf zitten heeft als kenmerk dat ontwikkelingen en digitalisering zich in razendsnel tempo opvolgen. De bewegende visuals die we in onze Roll-Your-Own template gebruiken laten de flexibiliteit en wendbaarheid van CCS zien hoe wij omgaan met deze veranderingen. Bijkomend voordeel met het werken met een vaste stijl is dat je heel eenvoudig nieuwe content kunt maken in het narrowcastingsysteem, zonder dat je steeds opnieuw hoeft te gaan zitten knutselen aan templates die misschien niet door iedereen worden begrepen."

Martijn van Ingen 

Marketing & communicatie adviseur 


Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444