Overslaan en naar de inhoud gaan
Afbeelding
Blonde dame die een instagram like vasthoud.

Narrowcasting en Social Media

24 oktober 2025

Narrowcasting en social media: waarom deze combinatie werkt

Social media is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven en ook niet uit het bedrijfsleven. Likes, shares en statusupdates vliegen je om de oren. Het inzetten van socialmedia-kanalen is tegenwoordig dan ook essentieel voor succesvolle bedrijfscommunicatie en klantbetrokkenheid.

Logisch, want socialmedia-posts tonen echte interacties, klantreacties en bedrijfsactiviteiten. Dat creëert vertrouwen en laat zien dat je organisatie actief en betrokken is.

Waarom social media tonen op je narrowcastingschermen?

Veel bedrijven hebben meerdere socialmedia-kanalen, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn of X (voorheen Twitter). Door deze ook op je narrowcastingschermen te tonen, verbind je je offline locatie met je online aanwezigheid.

Voordelen van social media op narrowcasting:

  • Vergroot je online zichtbaarheid en bereik;
  • Stimuleert interactie met je merk;
  • Zorgt voor meer volgers, likes en betrokkenheid;
  • Laat zien dat je bedrijf actief en transparant communiceert.

Bezoekers zien in één oogopslag dat ze jouw organisatie kunnen volgen op hun favoriete platform. Zo blijven ze up-to-date, zelfs nadat ze weer de deur uit zijn.

Hoe vertoon je social media op narrowcasting?

In ons CMS-systeem kun je eenvoudig socialmediakanalen integreren via de Roll-Your-Own templates voor Facebook, Instagram, LinkedIn en X.
Elk template is vormgegeven in de herkenbare huisstijl van het platform. Je kunt ze personaliseren en een verwijzing maken naar jouw zakelijke account.

Welke socialmedia-kanalen toon je waar?

Niet elk kanaal past bij elke locatie of doelgroep. Denk daarom goed na over welke content je toont op welke schermen.

  • Zakelijke bezoekers – Toon je LinkedIn- of X-pagina in de entree, wachtruimte of vergaderomgeving.
  • Informele bezoekers – Gebruik Facebook of Instagram in winkels, salons of horecagelegenheden.
  • Medewerkers – Een socialmedia-pagina met voornamelijk interne berichten, vertoon je op kantoor of in de kantine om trots en betrokkenheid te stimuleren.

Met de juiste contentmix breng je niet alleen je merk dichter bij de klant, maar ook bij je eigen personeel.

Wat levert het op?

Het tonen van socialmedia-kanalen via narrowcasting:

  • Versterkt de merkbeleving op locatie;
  • Zorgt voor meer herkenning en vertrouwen;
  • Stimuleert betrokkenheid bij klanten én personeel;
  • Een goede toevoeging aan je content-mix.

Wil je jouw socialmedia-kanalen integreren op jouw narrowcasting en zo je communicatie versterken?

Neem contact met ons op — we helpen je graag bij het instellen en personaliseren van de Roll-your-Own templates in het CMS.

Merit Media kun je volgen op Facebook, Instagram en LinkedIn.

FAQ (First asked questions)

We zouden hier een klassiek rijtje ‘veelgestelde vragen’ kunnen neerzetten. Maar misschien ben jij je aan het oriënteren? Dus noemen we het liever First Asked Questions - de vragen die je écht wil stellen vóór je verder leest...

Het geautomatiseerd delen van berichten (bijv. Instagram) is sinds een jaar niet meer mogelijk vanwege privacy-instellingen vanuit de platformen zelf.
Middels de socialmedia-templates in het CMS-systeem kun je wél verwijzen naar jouw socialmediakanalen. Zo kun je bezoekers, klanten of medewerkers aansporen om je te volgen.

Ja — de Roll-your-Own templates voor Facebook, Instagram, LinkedIn en X zijn inbegrepen in het CMS-systeem. Je kunt deze vrij gebruiken en aanpassen naar je huisstijl.

De rechten over alle content die je zelf maakt, behoren uiteraard bij jouw organisatie. Zo ook de content van je eigen socialmediakanalen.
Alle andere content die Merit Media aan haar klanten beschikbaar stelt, is rechtenvrij of de rechten zijn door Merit Media afgekocht.