U bent hier

Meubelconcept Xooon lanceert vernieuwde StyleGuide in haar winkels!

Auteur: 
Leslie Stubbs
Deel deze pagina

Al sinds 2012 werken wij met veel plezier samen met Habufa Meubelen

Deze groothandel in meubelen is in eerste instantie vooral bekend van de in 2004 ontwikkelde winkelformule Henders & Hazel
Met dit exclusieve meubelassortiment, gekenmerkt door huiselijkheid en aangenaam wooncomfort, probeert Habufa al meer dan 12 jaar een brede smaakgroep naar de winkels te trekken.

Eind 2011 heeft Henders & Hazel er een jonger zusje bijgekregen: Xooon.
Met deze formule richt Habufa zich op jonge Urban Design consumenten die weten wat ze willen. Deze doelgroep is sportief, ruimdenkend en wil ruimte en bewegingsvrijheid. Xooon speelt hier op in door een trendy, opvallend en eigenzinnig meubelaanbod te bieden. Een belangrijke vraag die Xooon zichzelf stelde (en elke dag nog steeds stelt): “Hoe kunnen wij op de meest effectieve manier met onze klanten/ bezoekers communiceren in onze winkels?” Na een aantal workshops en brainstormsessies zijn we de samenwerking aangegaan en zijn we gestart met de ontwikkeling van de Xooon StyleGuide en de interactieve Productencatalogus. Inmiddels kan je dit project vinden in ongeveer 90 Xooon winkels in Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk.

Op een centrale plaats in elke winkel hangt een 40/42 inch touchscreen met daarop deze op maat gemaakte applicaties. Met de Xooon StyleGuide kunnen bezoekers middels een aantal korte vragen ontdekken welke woonstijl & smaak het beste bij ze past. Als resultaat krijgen ze een persoonlijkheidsomschrijving, een persoonlijk mood-board en de mogelijkheid om hun test direct op hun Facebook pagina te posten. Daarnaast kunnen verkopers het interactieve scherm ook gebruiken als levensgrote real-time productencatalogus van de lopende Xooon collectie. Xooon is op deze manier in staat om direct met de klant te communiceren, zonder dat daar direct een verkoper bij nodig is. Verder geven de maandelijkse statistieken inzicht in de populariteit van bepaalde meubelen en wordt dus direct gebruikt als management informatie.

Omdat een dynamisch concept als Xooon nooit stilstaat, moeten wij bij Merit Media ook in beweging blijven. In verband met een aangepaste huisstijl en andere nieuwe behoeften, hebben we afgelopen jaar druk gewerkt aan een volledig nieuwe versie van de StyleGuide met bijbehorende Productcatalogus. Deze loopt nu helemaal synchroon met de (nieuwe) website en de maandelijkse folders (die ook apart in de applicatie zijn opgenomen). Verder zijn er slimme door-verwijzigingen aangebracht, waarbij de nadruk op bepaalde producten liggen die weer doorgelinkt staan naar de Productcatalogus, zodat men meteen ziet of deze op voorraad is in de betreffende winkel. Dit alles uiteraard in de juiste taal voor de betreffende winkel in binnen- en buitenland.

Wilt u de StyleGuide zelf zien en doen? Kijk dan op www.xooon.nl voor een vestiging bij u in de buurt. We zijn benieuwd naar jullie reacties!

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444