Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Hardnekkige mythes over narrowcasting | De 6 meest voorkomende ontkracht!

Narrowcasting wordt steeds vaker erkend als één van de meest effectieve communicatiemiddelen voor organisaties. Toch bestaan er nog heel wat misvattingen rondom narrowcasting. In deze blog ontkrachten we zes van deze hardnekkige mythes zodat jij een weloverwogen beslissing kan maken of narrowcasting wellicht iets voor jouw organisatie is.

Mythe 1: Narrowcasting is te duur
Het is waar dat, wanneer je start met narrowcasting, er een initiële investering nodig is. Maar het is belangrijk om te bedenken dat narrowcasting een investering voor de langere termijn is. Waar posters snel verouderd zijn en vervangen moeten worden, kan een goed onderhouden narrowcasting-systeem jarenlang meegaan én zelfs kostenbesparend zijn op de langere termijn.

Mythe 2: Narrowcasting kost te veel tijd
Het opzetten van een narrowcastingsysteem kost zeker even tijd, maar als het eenmaal draait is het gemakkelijk te onderhouden. Een goed CMS (Content Management System) maakt het beheren van de content op meerdere schermen gemakkelijk. Je kunt vanaf één centrale plek alle schermen updaten met de gewenste informatie.

Mythe 3: Content snel verouderd
Natuurlijk is het belangrijk om regelmatig te checken of de informatie up-to-date is, maar vergeleken met het fysiek vervangen van verouderde posters, is dit zo gepiept! Door gebruik te maken van geautomatiseerde content, zoals nieuwsfeeds of gekoppelde social media kanalen ben je gegarandeerd van actuele informatie op jouw schermen. Daarnaast is het uiteraard mogelijk om content in te plannen zodat je zeker weet dat jouw boodschap automatisch verdwijnt.

Mythe 4: Narrowcasting installatie is moeilijk
Vaak wordt er gedacht dat het  installeren van een narrowcastingsysteem een technische uitdaging is. Goed nieuws!  Dit hoeft absoluut geen obstakel te zijn, de TINS narrowcastingspeler wordt namelijk volledig plug-and-play aangeleverd, kwestie van aansluiten! Moeten er ook schermen gemonteerd worden? Dan is het wellicht een goede optie om dit uit te besteden aan een professionele partij. Zij hebben ervaring en weten exact waar een scherm het best opgehangen kan worden en wat er technisch haalbaar is als het gaat om de bouwaard van de gewenste locatie.

Mythe 5: Narrowcasting content matcht niet met de corporate huisstijl
Het tegendeel is waar! Juist wanneer je in huisstijl wilt communiceren is dit zeer eenvoudig te integreren. Het content management systeem, dat onderdeel is van het TINS narrowcastingsysteem, biedt de mogelijkheid om templates te gebruiken die geheel conform jullie huisstijl zijn ontworpen. Zo bewaak je eenvoudig de regels omtrent de huisstijlgids en ben je gegarandeerd van een professioneel look-and-feel op jouw beeldscherm.

Mythe 6: Niemand kijkt!
Leuk zo’n beeldscherm in de kantine, maar hier kijkt toch niemand naar. Mocht dit het geval zijn dan is het wellicht tijd om te checken of alle voorwaarden om succesvol te zijn wel aanwezig zijn.

Te beginnen met de locatie waar het scherm hangt, is dit een locatie waar jij de aandacht kan trekken? Een beeldscherm plaatsten in een drukke doorloop is bijvoorbeeld veel minder effectief dan een beeldscherm plaatsen bij het koffiezetapparaat of kopieermachine. Dit heeft natuurlijk te maken met een “natuurlijk wachtmoment” het moment dat je moet wachten op een printopdracht is ideaal om even een blik te werpen op het narrowcastingbeeldscherm.

Is de locatie in orde en is er nog steeds te weinig aandacht voor jouw boodschap? Wellicht moet je dan eens kijken naar het content aanbod, is dit actueel genoeg? Worden er gedurende de werkweek nieuwe berichten geplaatst? Of staat enkel de aankondiging van het personeelsfeest al weken op het beeldscherm? Zorg voor voldoende content en wissel je eigen bericht af met algemene content!

Conclusie
Narrowcasting is een fantastische manier om de communicatie en betrokkenheid binnen jouw organisatie te stimuleren. Met het ontkrachten deze mythes hopen we dat je overtuigd bent! Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van narrowcasting of wil je meer tips over hoe je een narrowcastingsysteem succesvol kan inzetten binnen jouw organisatie? Neem dan gerust contact op!

Deel deze pagina
Laatst gewijzigd: 
6 september 2023
Contact

Merit Media
Breda International Airport
Bredasebaan 10
4744 RZ Bosschenhoofd

informatie@meritmedia.nl
085-4018444

Privacyverklaring