Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Narrowcasting hét alternatief voor drukwerk!

Auteur: 
Dennis Coremans

Je ziet ze steeds vaker, beeldschermen die niet horizontaal (landscape) maar juist staand (portrait) worden gebruikt.
Dat de vraag naar portrait georiënteerde schermen steeds groter wordt komt mede omdat steeds meer organisaties zoeken naar een alternatief voor traditioneel drukwerk zoals posters. Met name in de retailsector is er al jaren een sterke opmars gaande en blijkt narrowcasting hét beste alternatief te zijn voor point of sale materiaal.
Waarom narrowcasting het beste alternatief is? We hebben de voordelen op een rijtje gezet.

Actualiteit
Vandaag de dag is iedereen gewend om altijd over actuele en relevante informatie te beschikken wanneer men dit wenst. Ga maar na hoe vaak je "even" iets opzoekt met je mobiele telefoon. Dit hoge verwachtingspatroon stopt niet wanneer iemand jouw showroom of winkel betreedt. Het is dan ook zeer belangrijk om er voor te zorgen dat alle communicatiemiddelen die je gebruikt helemaal up to date zijn. Oud POS materiaal dat per ongeluk is blijven hangen heeft direct een negatieve invloed op de klantbeleving. Met narrowcasting kun je dit zeer eenvoudig tackelen. Door vooraf een conentplan op te stellen en alle content direct te agenderen in het online CMS, ben je verzekerd van de juiste boodschap op het juiste moment. Maar ook het snel inspelen op de actualiteit is een stuk eenvoudiger in vergelijking met traditioneel drukwerk. Wordt het bijvoorbeeld komend weekend mooi zonnig weer? En heb je besloten om hier ad hoc op in te spelen door de collectie zonnebrillen in de aanbieding te doen? Dan is dit direct mogelijk, met een paar simpele handelingen staat er binnen no-time een nieuwe aanbieding op de beeldschermen.

Kostenbesparend
Uiteraard moet je, wanneer je besloten hebt om te starten met narrowcasting, investeren in de nodige hardware. Dit lijkt misschien een fikse investering maar weegt op de langere termijn niet op tegen de jaarlijks terugkomende investeringen voor drukwerk. En dat is nog niet alles! Het winkelpersoneel hoeft zich niet meer bezig te houden met het vervangen van al het fysieke POS materiaal. Het mes snijdt aan 2 kanten, de investeringen op de langere termijn worden veel lager en je hoeft minder personeelsuren in te zetten om het winkelbeeld actueel te houden.

Meerdere boodschappen
Het grote voordeel van narrowcasting is dat je zeer flexibel bent in wat je communiceert. De beeldschermen zijn multi-inzetbaar en beperken zich dus niet tot één boodschap. Je kunt dus eenvoudig meerdere acties achter elkaar vertonen op één scherm. Sterker nog, je kunt zelfs inspelen op het tijdstip of specifiek moment dat de klant jouw winkel bezoekt. Door meerdere speellijsten te creëren zijn de mogelijkheden eindeloos.

Duurzaam
De drukwerkindustrie heeft een flinke impact op het milieu. Ga maar na, het kappen van bomen, het productie proces, inkt die voor een groot deel uit chemische stoffen bestaat, vrijwel alle schakels binnen de keten hebben flinke impact op het het milieu. 
Maar hoe zit dat dan bij het gebruik van beeldschermen? Uiteraard gaat je energierekening omhoog wanneer je beeldschermen gebruikt, zeker wanneer je deze ook nog eens continu aan laat staan. Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden om het energieverbruik tot een minimum te beperken. Moderne LED-monitoren zijn misschien wat duurder in aanschaf, maar zijn wel veel schoner, energiezuiniger en gaan ook nog eens langer mee! Bovendien is het mogelijk om de beeldschermen volledig automatisch aan én uit te zetten. Zo blijven ze niet onnodig aan buiten de openingstijden. Kortom, op de langere termijn is narrowcasting een duurzame keuze en een goed alternatief voor drukwerk.

Aandacht
Omdat je met narrowcasting gebruik kunt maken van video en animatie creëer je meer attentiewaarde voor jouw boodschap. Diverse eye-tracking studies tonen aan dat 95% van de teksten waar relevante beelden bijstaan sneller worden bekeken. De kans dat een geanimeerde boodschap echt aankomt bij de bezoeker is vele malen groter.

Al deze voordelen komen pas echt goed tot hun recht wanneer de techniek goed werkt. Wanneer je besluit om portrait georiënteerde schermen te gaan gebruiken is het van belang dat je de juiste keuzes maakt. Als narrowcasting-specialist vertellen wij je graag meer over de mogelijkheden. Nieuwsgierig geworden? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend advies op maat.

Deel deze pagina
Instagram update
Contact

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444

Privacyverklaring