
Wederom goed nieuws voor al onze zorg-klanten!
In navolging op onze samenwerking met het NHG/Thuisarts.nl inzake WachtkamerTV en onze samenwerking met Patiëntenfederatie Nederland voor maandelijkse branche-gerelateerde content, hebben we het aanbod wederom verder uitgebreid.
Patiëntenfederatie Nederland vertegenwoordigt ruim 160 patiënten- en consumentenorganisaties waarbij de focus ligt op het verstevigen van de positie van patiënten in de spreekkamer en in het zorgstelsel. Middels diverse projecten/initiatieven, zoals ZorgkaartNederland.nl, Patiëntenfederatie.nl en Mijnkwaliteitvanleven.nl proberen ze mensen te voorzien van allerhande informatie die ze helpen bij het maken van de juiste keuzes in de zorg.
Met name ZorgkaartNederland.nl is hierbij een zeer belangrijke tool. Dit is de grootste onafhankelijke ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg waar mensen hun ervaringen met de zorg delen met elkaar. De website biedt informatie om te kunnen kiezen voor een zorgverlener die het beste past en de waarderingen van patiënten laten zien hoe mensen zorg bij verschillende aanbieders ervaren. Uit onderzoek van het Talma Institute blijkt dat het rapportcijfer van een arts, fysiotherapeut of andere zorgverlener betrouwbaar is als hij minimaal negen waarderingen heeft. Bij ziekenhuizen, verpleeg- en verzorgingshuizen zijn dertig waarderingen voldoende voor een betrouwbaar beeld.
Speciaal voor onze zorg-klanten die het communiceren van deze waarderingen/cijfers belangrijk vinden hebben wij een nieuwe animatie ontwikkeld, waarbij de data volledig geautomatiseerd wordt bijgehouden door een klantspecifieke feed vanuit ZorgkaartNederland. Zo wordt iedere nieuwe beoordeling direct meegenomen in de totaalscore op de narrowcasting schermen in de wachtkamer of overige schermlocaties.
Daarnaast biedt deze animatie de mogelijkheid om de informatie op een visueel aantrekkelijke en overzichtelijke manier te presenteren, zodat patiënten, bezoekers en medewerkers in één oogopslag kunnen zien hoe de praktijk of instelling presteert. Zo combineert u transparantie met gebruiksvriendelijkheid en versterkt u het vertrouwen in de zorgaanbieder. Dit is een belangrijke stap in het verder professionaliseren en personaliseren van narrowcasting binnen de zorgsector. Ook geïnteresseerd of wilt u meer weten? Neem gerust eens contact met ons op.