Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Alle hens aan dek: Narrowcasting voor na de vakantie

Na een periode van zon, ontspanning en even helemaal weg zijn van het werk, staan we weer aan de start van een nieuw werkseizoen. De terugkeer naar het koffiezetapparaat kan soms aanvoelen als een koude duik in het zwembad: verfrissend, maar ook een beetje wennen.

Hoe kun je ervoor zorgen dat deze overgang soepel verloopt en je iedereen weer enthousiast aan de slag krijgt zónder verse croissantjes, Italiaanse espresso’s of liters sangria in de kantoortuin? Het antwoord ligt in slimme communicatie, en daar komt narrowcasting om de hoek kijken. In deze blog geven we je wat tips om je speellijst aan te passen na de vakantie.

 

Warm welkom terug
Gebruik de narrowcastingschermen om je collega’s een warm welkom te heten. Een persoonlijke boodschap van het management of een collage van vakantiefoto’s ingezonden door medewerkers kan zorgen voor een glimlach! Dit maakt de overgang terug naar de werkvloer een stukje aangenamer. Daarnaast hebben ze meteen gesprekstof voor in de koffiepauze: “Henk, ben jij echt gaan bungeejumpen, joh?!”

Herinneringen aan veiligheidsprotocollen
Na een periode van afwezigheid is het belangrijk om iedereen weer scherp te krijgen op de geldende veiligheids- en gezondheidsmaatregelen binnen het kantoor of productielocatie. Gebruik de schermen om op een visueel aantrekkelijke manier herinneringen te plaatsen over hygiënemaatregelen, looproutes, en andere belangrijke protocollen.

Teamdoelen en inspiratie
Na de vakantie is het tijd om weer vooruit te kijken en nieuwe doelen te stellen. Gebruik een leuke presentatie om teamdoelen en bedrijfsdoelstellingen op een inspirerende manier te presenteren. Dit kan in de vorm een video of een countdown naar een belangrijke deadline of kick-off.

Agenda en evenementen
Met iedereen weer terug op kantoor is het tijd om samen te komen en ideeën uit te wisselen. Gebruik de schermen om belangrijke vergaderingen, trainingen en sociale evenementen zoals borrels of teamuitjes te promoten. Dit helpt niet alleen om medewerkers op de hoogte te houden, maar ook om de teamgeest te versterken.

Terugblik op successen
De vakantieperiode biedt vaak ruimte om terug te kijken op het afgelopen jaar. Blik nog even terug en vier successen van vóór de vakantie. Dit kan gaan om het behalen van targets, succesvol afgeronde projecten of een persoonlijke mijlpaal van je collega.

Nieuwe gezichten voorstellen
Misschien zijn er in de zomer wel een aantal seizoenskrachten blijven plakken en lopen die nu ook rond. Om hen snel in het team te integreren en voor te stellen kan je narrowcasting perfect gebruiken. Een foto, een leuke quote en een klein profiel, meer heb je niet nodig!

Verbouwingen
Veel kantoren benutten de luwe zomerperiode om aanpassingen te maken aan bijvoorbeeld de infrastructuur of werkplekken. Met narrowcasting kun je eenvoudig laten zien wat er is veranderd en wat dit betekent voor de gebruinde vakantieganger!

 

Of het nu gaat om een warm welkom, het delen van bedrijfsdoelen, of het organiseren van evenementen, narrowcasting kan de herstart na de zomer aanzienlijk versterken en versoepelen. Alle hens aan dek!

Uiteraard zijn er nog meer redenen te noemen waarom narrowcasting een geschikt communicatiemiddel is voor jouw organisatie. Wil je hier mee over weten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op! Of wil je graag een keer ervaren of narrowcasting van toegevoegde waarde is binnen jouw organisatie, vraag dan een gratis narrowcasting proef aan.

Deel deze pagina
Tags: 
Laatst gewijzigd: 
3 september 2024
Contact

Merit Media
Breda International Airport
Bredasebaan 10
4744 RZ Bosschenhoofd

informatie@meritmedia.nl
085-4018444

Privacyverklaring