Overslaan en naar de inhoud gaan
Afbeelding

Vijf redenen om narrowcasting in te zetten in jouw sportschool

21 mei 2025

Cijfers uit de gezondheidsenquête, afgenomen door het CBS, laten er geen twijfel over bestaan: sportscholen zijn mateloos populair! Met name jongeren weten de sportschool te vinden. Een van de grootste uitdagingen waar de fitnessbranche mee te kampen heeft, is om in contact te komen met leden. Uiteraard zijn de gebruikelijke kanalen zoals een website of social media goede manieren om met leden in contact te komen, maar deze blijken niet voldoende te zijn.

Maar de beste plek om met jouw leden in contact te komen is natuurlijk in de sportschool zelf. Een effectief, laagdrempelig en multifunctioneel communicatiemiddel is dan wel zo handig. Je voelt hem al aankomen, communiceren via narrowcasting door middel van moderne beeldschermen kan hier een belangrijke rol in spelen. Onderstaande vijf redenen vertellen je waarom dit zo is!

1. Sta 24/7 in contact met jouw leden

Narrowcasting stelt je instaat om continu te communiceren met jouw leden gedurende hun training-sessie. Narrowcasting is er altijd, ook wanneer jouw sportschool 24 uur geopend is en er even geen personeel aanwezig is. 

2. Kostenefficiënt

Op de langere termijn is het communiceren via narrowcasting, met het oog op de kosten (ROI) een slimme keuze. Waar je bij traditioneel drukwerk continu te maken hebt diverse kosten ben je met narrowcasting voor een laag en vast bedrag verzekerd van actuele content op moderne beeldschermen.

3. Effectief en eenvoudig in gebruik

Via het online CMS, stuur je zeer eenvoudig meerdere beeldschermen aan op afstand. Wijzigen de openingstijden? Of is er een speciale actie? Met een paar muisklikken pas je de content eenvoudig aan. Heb je een bericht dat je enkel wil vertonen op een specifiek moment? Ook dit is geen probleem, door content in te plannen zorg je er voor dat jouw berichten op het juiste moment en tijdstip te zien zijn.

4. Motivatie en Inspiratie

Door het tonen van inspirerende fitness-quotes, succesverhalen en prikkelende trainingsvideo's creëer je een motiverende omgeving die jouw leden aanmoedigt om hun (fitness)doelen te bereiken.Wist je trouwens dat visuele content maar liefst 90% beter onthouden wordt dan statische tekst? De kans dat berichten, die je via narrowcasting deelt, met jouw leden langer blijven hangen is enorm groot!

5. Entertainment

Naast dat je jouw leden kunt informeren en motiveren is het ook mogelijk om ze te entertainen. Door gebruik te maken van geautomatiseerde content zoals nieuwsfeeds en braintrainers of filmtrailers zorg je voor het nodige vermaak. Zo wordt het nog leuker om de uitzending te bekijken vanaf een loopband of hometrainer.

Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden voor jouw sportschool? Bekijk dan welke sportscholen er al gebruik maken van het TINS narrowcastingsysteem, of neem vrijblijvend contact met ons op!