Overslaan en naar de inhoud gaan
Afbeelding
Narrowcastingscherm bij Praxis

Praxis Tuincentrum

Praxis Tuincentrum is een zelfstandige formule binnen de Praxis-groep en richt zich sinds 2015 volledig op tuin- en decoratieproducten. Met zes winkels, allemaal gevestigd bij de grotere Praxis Megastores, spreekt de formule een andere doelgroep aan dan de traditionele bouwmarkten van Praxis. De focus ligt op klanten die geïnteresseerd zijn in tuinieren, buitenleven en sfeervolle decoratie, waarbij beleving en inspiratie centraal staan.

Branches: Horeca / FMCG

Praxis Tuincentrum is een zelfstandige formule binnen de Praxis-groep en richt zich sinds 2015 volledig op tuin- en decoratieproducten. Met zes winkels, allemaal gevestigd bij de grotere Praxis Megastores, spreekt de formule een andere doelgroep aan dan de traditionele bouwmarkten van Praxis. De focus ligt op klanten die geïnteresseerd zijn in tuinieren, buitenleven en sfeervolle decoratie, waarbij beleving en inspiratie centraal staan.

Doelstelling

Het hoofddoel van Praxis Tuincentrum is het beter informeren, motiveren en stimuleren van bezoekers en klanten. Door gebruik te maken van narrowcasting wil de formule niet alleen actuele acties communiceren, maar ook de beleving in de winkel versterken. Klanten worden geïnformeerd over lunchacties, aankomende workshops, evenementen en seizoensaanbiedingen. Tegelijkertijd wordt de merkidentiteit van Praxis Tuincentrum benadrukt door middel van logo-animaties, huisstijlcontent en inspirerende sfeerbeelden.

Resultaat

In ’t Tuinhuis, het horecagedeelte binnen Praxis Tuin, zijn op de locaties Beverwijk, Groningen en Zoetermeer diverse professionele schermen geplaatst, gekoppeld aan het TINS-narrowcastingsysteem. Het systeem zorgt ervoor dat bezoekers tijdens hun verblijf in de horecagelegenheid op een aantrekkelijke en overzichtelijke manier op de hoogte worden gebracht van het actuele aanbod en alle lopende acties. De schermen tonen onder andere de dagelijkse lunchacties en speciale aanbiedingen, waardoor klanten direct geïnspireerd worden tot een aankoop of bezoek aan andere delen van het tuincentrum.

Daarnaast wordt de aandacht van klanten getrokken met video’s over aankomende workshops en evenementen, zoals plant- en tuinclinics of seizoensgebonden activiteiten voor kinderen en volwassenen. Deze content versterkt niet alleen de betrokkenheid van bezoekers, maar creëert ook een gevoel van community en beleving binnen het tuincentrum.

Zoekt u een echte partner op het gebied van narrowcasting?

Benieuwd naar wat Merit Media voor u zou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op voor een afspraak en een gratis narrowcastingcheck op locatie!

Neem contact met ons op