Waar moet je op letten bij narrowcasting? Welke narrowcasting software en narrowcasting hardware moet je kopen en welke narrowcasting toepassing past het beste bij uw bedrijf? Merit Media geeft 8 handige tips voor het aanschaffen van een optimaal narrowcasting systeem!
1. Houd het beheren van de narrowcasting content eenvoudig
De narrowcasting content moet makkelijk te beheren zijn. Presentaties, speellijsten/uitzendingen, filmpjes en foto’s moeten eenvoudig en snel te uploaden en te bewerken zijn waardoor de narrowcasting altijd up to date is.
2. Beheer de narrowcasting eenvoudig online
Bij voorkeur moet de narrowcasting content te beheren zijn via een online Content Management Systeem, ook wel CMS genoemd. Een CMS is een website waar je makkelijk de inhoud van bijvoorbeeld een webpagina of presentatie kunt aanpassen. Merit Media heeft een online bewerkingssysteem en hiermee kun je altijd en overal ter wereld je narrowcasting content aanpassen en updaten zonder dat je gebonden bent aan de directe locatie van je narrowcasting.
3. Beheer al uw narrowcasting locaties online vanaf één centrale plek of vestiging
Indien uw bedrijf meerdere (franchise) vestigingen heeft is het belangrijk dat u de content snel en makkelijk binnen één omgeving kunt beheren. Het koppelen, groeperen en beheren van verschillende schermen en spelers is uiteraard mogelijk met het narrowcasting systeem van Merit Media. Franchise ondernemingen die hier gebruik van maken zijn bijvoorbeeld Ritel, Mercedes-Benz, Livit, Mastermate, TU en Telecombinatie.
4. Narrowcasting moet een lust zijn, geen last
Laat u niet opzadelen met wat narrowcasting software en hardware die u zelf dient aan te sluiten en dient te beheren. Narrowcasting moet een lust zijn en geen last voor de organisatie worden. Bij Merit Media onderscheiden we ons van andere aanbieders door onze nazorg, monitoring en pro-actieve houding. Pas als alle narrowcasting technisch gezien bij u draait begint bij ons het werk pas. Dit is volgens ons een must voor een succesvol narrowcasting project.
5. Blijf up-to-date met rapportages en KPI’s vanuit het narrowcasting systeem
Om de werking van uw narrowcasting systeem te controleren en beheren kan het handig zijn om te werken met een rapportage- en statistiekenmodule. Deze module wordt veelal ingezet bij interactieve narrowcasting systemen om inzicht te krijgen in de meest en minst populaire knoppen op het scherm. Hierdoor kan de narrowcasting geoptimaliseerd worden waardoor u er meer plezier en resultaat mee behaalt.
6. Snel, makkelijk en goedkoop narrowcasting content laten maken
Het systeem of uw leverancier moet u de mogelijkheid bieden om snel, makkelijk en goedkoop professionele content voor op uw narrowcasting schermen te produceren. Omdat narrowcasting een communicatie tool is, is het belangrijk om in uw eigen huisstijl te kunnen communiceren zodat de uitzending er altijd netjes en professioneel uitziet. Zo heeft Merit Media een poule van grafisch vormgevers tot uw beschikking om uw narrowcasting content zo mooi mogelijk weer te geven.
7. Zorg dat je narrowcasting klaar is voor de toekomst
Stilstaan is achteruit gaan. Dit geldt ook voor narrowcasting. Uw leverancier moet het systeem verder willen ontwikkelen naar de specifieke wensen van een klant, of voor klanten in het algemeen. Regelmatige updates en ontwikkelingen zorgen ervoor dat u niet met een verouderd systeem blijft werken. Bij Merit Media zijn we altijd in beweging. Omdat onze narrowcasting software én hardware in eigen beheer zijn ontwikkeld kennen we deze als onze broekzak. Specifieke wensen en eisen kunnen gemakkelijk doorgevoerd worden naast de updates en ontwikkelingen die we standaard en gratis doen. Omdat we niet afhankelijk zijn van andere buitenlandse partijen kunnen we snel schakelen en dat is een groot voordeel!
8. Mogelijkheden voor interactieve narrowcasting
Interactieve narrowcasting heeft de toekomst. Als u kiest voor een narrowcasting systeem kunt u alvast rekening houden met uw toekomst wensen (zie punt 7). Heeft u interesse in een interactief narrowcasting systeem? Zorg dan dat uw narrowcasting systeem al opties bevat voor een interactieve toepassing of vraag uw leverancier naar de ontwikkeling hiervan.
Wilt u meer weten over het succesvol inrichten en gebruiken van narrowcasting? Bekijk dan onze referenties met diverse voorbeeldcases of neem vrijblijvend contact op.