U bent hier

Vernieuwde look & feel KLM Briefingrooms & iPad App!

Auteur: 
Leslie Stubbs
Deel deze pagina

KLM is al jaren een trouwe en zeer gewaardeerde klant van Merit Media. We hebben al vele bijzondere projecten mogen realiseren waarbij het vliegend personeel nog efficiënter wordt geïnformeerd d.m.v. informatie-schermen (zowel op een passieve als actieve manier).

Het grootste project is nog steeds die van de Briefingrooms op het bemanningscentrum op Schiphol. Voor aanvang van elke KLM vlucht komt de gehele crew (in een 20-tal separate briefingrooms) samen om de details van die specifieke vlucht te bespreken. Middels zuinige LED monitoren worden zij middels een simpele aanraking op het scherm geïnformeerd over de passagiers, veiligheidsinstructies, het Cabine-journaal of informatie over de vliegbestemming. De schermen worden aangestuurd door een speciale TINS applicatie, geheel in de huisstijl van KLM, waarop we op een zeer efficiënte manier het Content Management voor KLM kunnen verzorgen.

In 2013 is KLM ook gestart met het uitreiken van zo’n 5.000 iPads aan alle vliegers, senior pursers en pursers. Uit een eerdere pilot bleek namelijk dat klanten zo een nog betere service kunnen krijgen, omdat de medewerkers op deze manier nog beter op de hoogte zijn van het laatste nieuws en ontwikkelingen. Al snel kwam de wens om onze applicatie (naast de Briefingrooms) ook op alle iPads te kunnen vertonen. Uiteraard een stap om te blijven investeren in innovatie en duurzaamheid en met het oog op het “onderweg zijn” van medewerkers en het efficiënt indelen van de beschikbare tijd een logische stap inzake de informatievoorzieningen. Deze applicatie, een replica van de briefingroom toepassing, is vervolgens door ons ontwikkeld en sindsdien beschikbaar op alle KLM iPads.

Nu iedereen al jaren intensief gebruik maakt van onze applicaties was het tijd voor een re-design die meer past in de mobiele sfeer. We zijn de afgelopen maanden dus druk bezig geweest om samen met KLM de gehele look & feel van zowel de Briefingroom schermen als de iPad applicatie te vernieuwen. De kleurige panelen hebben plaats gemaakt voor een meer zakelijk karakter, passend in de “mobiele sfeer” (a la App Store). Hier zijn zowel alle actuele zaken te bekijken als een uitgebreid archief met alle oudere video’s. De vernieuwde look & feel zal per 1 augustus 2017 gelanceerd worden op alle KLM devices. Het Content Management blijft Merit Media verzorgen.

Bent u als organisatie ook op zoek naar een slim en beheersbaar interactief narrowcasting systeem? Neem gerust eens contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden!

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444