U bent hier

Tien voordelen van KPI's vertonen via narrowcasting.

Auteur: 
Dennis Coremans
Tags: 
Deel deze pagina

Bijna iedereen heeft er vandaag de dag wel mee te maken, kritieke prestatie-indicatoren, ook wel KPI's genoemd. Wist je dat het vertonen van KPI’s via narrowcasting de laatste jaren enorm in populariteit is toegenomen? Deze trend past in het huidige tijdsbeeld waarin iedereen gewend is om vluchtig informatie tot zicht te nemen. Ga maar na, lees je zelf nog weleens grote stukken tekst op je tablet of mobiele telefoon?

Overweeg je om KPI's te vertonen via narrowcasting binnen jouw organisatie? Lees dan snel verder, we hebben alvast 10 voordelen voor je op een rijtje gezet!

1. Hoge informatiedichtheid.
Wanneer je in je KPI template gebruik maakt van duidelijke circel-, lijn- of staafdiagrammen zeggen deze vaak meer dan 1000 woorden. De informatiedichtheid is vele malen hoger dan van bijvoorbeeld een tekstdocument.

2. Motivatie en activatie.
Het regelmatig vertonen van KPI’s activeert de kijker! Wanneer er een negatieve ontwikkeling te zien is in de vertoonde KPI zal direct duidelijk zijn dat er actie moet worden ondernomen. Het kan uiteraard ook een motivator zijn wanneer de scores steeds een stukje beter worden.

3. Vergroten van de betrokkenheid.
Wanneer je KPI’s vertoont op het TINS narrowcastingsysteem, resulteert dit vaak in hogere mate van betrokkenheid. Van stagiair tot CEO iedereen is op de hoogte van de prestaties die geleverd worden binnen de organisatie.

4. Tastbaarheid.
Leuk die zonnepanelen op het dak! Maar wat voor effect hebben ze op de CO2 uitstoot van de organisatie? En misschien belangrijker nog: levert het financieel gezien ook nog een positieve bijdrage? Maak de antwoorden op deze vragen tastbaar door de feiten en cijfers in de vorm van een KPI te vertonen.

5. Geen taalbariére.
Beelden zijn universeel en daarom veel sneller te begrijpen voor mensen die bijvoorbeeld een verschillende taal spreken. Een taalbarière vormt totaal geen belemering wanneer een visueel sterk beeld, zoals een KPI, wordt ingezet als communicatiemiddel.

6. Kraakheldere communicatie.
Wanneer je een KPI gebruikt als boodschap wordt je gedwongen om extra goed te kijken naar de achterliggende inhoud en deze zo logisch en compleet mogelijk te structureren. Een goede KPI is kraakhelder en laat niets aan het toeval over!

7. Less is more!
KPI’s bevatten vaak enorm veel informatie, wees kritisch over de informatie die je verstrekt. Voor narrowcasting hanteren wij een duidelijke stelregel “less is more”. De boodschap moet kort en bondig zijn waardoor deze eenvoudig te volgen is voor de kijker. Wanneer de kijker wordt overladen met informatie werkt dit namelijk averechts. Keep it simple!

8. Duidelijk verhaal.
Een goede KPI leidt het verhaal in, brengt de nodige informatie, feiten en data naar de voorgrond en biedt een duidelijke conclusie op basis van die feiten.

9. Realtime data!
Wanneer je KPI’s via je TINS narrowcastingsysteem wilt vertonen dan kan dit volledig automatisch! Het continue handmatig verversen is vaak niet handig en bovendien tijdrovend, een geautomatiseerde datakoppeling daarentegen maakt het een stuk eenvoudiger en bovendien is je informatie altijd up to date!

10. Data saai?
Data kan van zichzelf erg saai zijn, zeker wanneer deze informatie statisch wordt gepresenteerd aan de kijker. Via het TINS narrowcastingsysteem worden KPI’s volledig geanimeerd in beeld gebracht. Bewegend beeld is nu eenmaal aantrekkelijk om naar te kijken en verhoogt de attentiewaarde van je boodschap!

Nieuwsgierig geworden? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, en wie weet zijn jouw KPI's binnenkort te zien op een beeldscherm.

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444