
Onlangs heeft Merit Media het hoofdkantoor van MAG45 in Eindhoven voorzien van het TINS-narrowcastingsysteem. Deze internationaal opererende organisatie speelt binnen Europa een toonaangevende rol in geïntegreerde oplossingen voor diverse sectoren binnen de industrie. MAG45 is gespecialiseerd in Supply Chain Management (SCM) en richt zich voornamelijk op de medische, farmaceutische, hightech, elektrotechnische en FMCG-industrie. Met hun expertise weten zij aanzienlijke besparingen te realiseren op het gebied van logistiek, productkosten en processen.
MAG45 begon ooit als interne groothandel voor Philips. De naam is dan ook afgeleid van Magazijn 4500, de kostenplaats van dit voormalige Philips-onderdeel. In 2004 werd de organisatie verzelfstandigd en sindsdien is zij gegroeid, met meerdere vestigingen in binnen- en buitenland. Het hoofdkantoor in Eindhoven huisvest onder andere de afdelingen inkoop, verkoop en marketing.
Een belangrijke vraag voor een (internationale) organisatie als MAG45 was: “Hoe houden wij onze medewerkers op de hoogte van het laatste bedrijfsnieuws en specifieke orderinformatie?”
Al snel werd Merit Media benaderd om de mogelijkheden van narrowcasting te bespreken. Dit leidde tot de plaatsing van diverse monitoren bij werkplekken, waarop gedurende de dag organisatie-nieuws wordt getoond. De content richt zich vooral op het tonen van KPI’s. Zo wordt dagelijks de actuele orderintake weergegeven, afgezet tegen de verwachte afname. Deze cijfers worden visueel aantrekkelijk gepresenteerd, volledig in de huisstijl van MAG45. Daarnaast worden medewerkers op de hoogte gehouden van het laatste nieuws, weer- en verkeersinformatie en andere relevante updates.
Deze oplossing toont wederom aan dat narrowcasting een perfect middel is voor interne communicatie. Met een paar klikken staat de informatie op het scherm en dankzij de vele koppelingen blijft de inhoud altijd actueel. Het is zelfs mogelijk om koppelingen te maken met uw eigen systemen, zodat bijvoorbeeld orderinformatie of andere cijfers automatisch worden weergegeven. Waar dergelijke informatie vroeger misschien eens per twee weken in een lange vergadering werd besproken, is er nu altijd direct inzicht. Ideaal, toch?