Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Narrowcasting trends voor 2020

Auteur: 
Dennis Coremans

Het jaar 2019 was wederom een jaar waarin narrowcasting grote stappen heeft gemaakt in de ontwikkeling. Hét communicatiemedium van de eenentwintigste eeuw is niet meer weg te denken in het dagelijks leven, winkels, openbare gebouwen, kantoortuinen, voetbalstadions je kunt het zo gek niet bedenken of er wordt wel gecommuniceerd middels narrowcasting.De technische ontwikkeling staat niet stil en wordt ieder jaar beter en de mogelijkheden voor de eindgebruiker steeds groter. De grote vraag is hoe al deze ontwikkelingen zich voortzetten in 2020. Om hier inzicht in te krijgen hebben we zes narrowcasting-trends voor 2020 voor je op een rijtje gezet.

1. Beeldformaat
Ook voor dit jaar is de verwachting dat de vraag naar beeldschermen in de grotere formaten toe neemt. Dit heeft te maken met de betaalbaarheid en een trend die terug te zien is op consumentenmarkt waar de vraag naar grotere formaten tv’s alleen maar toe neemt.
Let wel goed op bij het maken van een keuze wanneer je beeldscherm koopt voor narrowcasting, het juiste formaat kiezen is een stuk moeilijker dan het lijkt. Groter is namelijk niet altijd beter. De kijk- en attentiewaarde zijn leidend en niet het formaat!

2. Interactief
De vraag naar interactieve vormen van narrowcasting zoals een digitale verkoper, persvoorlichter of interactieve wachtverzachter is al jaren groeiende. Iedereen is inmiddels “touchscreen georiënteerd” denk bijvoorbeeld aan je eigen smartphone of tablet. Deze trend zie je ook terug in het narrowcasting-landschap, vaak in de vorm van grote touchscreen-schermen die de kijker uitnodigt om interactief data tot zich te nemen. Je kan op deze manier meer specifieke informatie beschikbaar stellen waarbij de kijker kiest wat hij of zijn te zien krijgt. Op deze manier wordt narrowcasting een verlengstuk van jouw product of dienstverlening.

3. Crossmediaal
Steeds vaker wordt narrowcasting crossmediaal gebruikt. Je kunt eenvoudig vanuit de narrowcasting-uitzending doorverwijzen naar social media, intranet-pagina of nieuwsbrief. Uiteraard werkt dit ook andersom waardoor er een kruisbestuiving plaatsvindt tussen de verschillende communicatiekanalen. Zo versterk je automatisch de verschillende communicatie-kanalen en breng je verschillende online en offline media bij elkaar.

4. Content
De behoefte aan content die direct inspeelt op de actualiteit van het moment wordt steeds belangrijker. Vandaag de dag heeft iedereen het laatste nieuws binnen handbereik. De kijker verwacht dan ook dat wat hij of zij ziet in de uitzending relevant en actueel is. Het is enorm van belang dat de content die te zien is klopt en vers van de pers is. Het aanleveren van een gevarieerd content-aanbod is belangrijker dan ooit.

5. Datakoppeling
De behoefte om externe data visueel inzichtelijk te maken wordt steeds groter. Tegenwoordig bestaat er steeds vaker de mogelijkheid om een datakoppeling te realiseren tussen een narrowcasting-systeem en een externe datadrager. Narrowcasting wordt dus niet meer uitsluitend gebruikt voor interne of externe berichtgeving maar ook als verlengstuk van het management, die op eenvoudige wijze prestaties onder de aandacht brengen.

6. Interne communicatie
Narrowcasting vervult steeds vaker een prominente rol om de interne communicatie te optimaliseren. Met name het visuele aspect van een geanimeerde boodschap zorgt ervoor dat de boodschap sterk overkomt en in één oogopslag duidelijk is. Bijkomend voordeel is dat narrowcasting voor iedereen een toegankelijk medium is en daarnaast erg laagdrempelig.

Benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wie weet wordt jouw organisatie wel “narrowcasting trendsetter” in 2020!

Deel deze pagina
Instagram update
Contact

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444