U bent hier

Narrowcasting voor interne communicatie

Voor directieleden of MT-leden van bedrijven is het steeds vaker een grote uitdaging om hun personeel goed op de hoogte te houden van de nieuwste ontwikkelingen binnen de organisatie. 

Vaak wordt er tijd noch moeite gespaard bij het produceren van interne nieuwsbrieven, posters, A4-tjes op prikborden, een intranet of zelfs personeelsbijeenkomsten. Echter blijken deze in de praktijk steeds minder effectief.

Maar de regel is: goed-geïnformeerde personeelsleden zijn doorgaans zeer betrokken en gemotiveerde medewerkers!

Om deze reden wordt het gebruik van narrowcasting schermen voor interne communicatie steeds populairder en met succes toegepast.

Veiligheid staat voorop bij de Bouw

De boodschap is er vaak al, ook de eventuele ondersteunende foto's, video's of animaties, maar nu moeten deze nog op het netvlies van de drukke medewerker komen.

Narrowcasting schermen op strategische plekken binnen het pand kunnen hiervoor zorgen.

Maar welke lokaties zijn intern geschikt voor narrowcastingen schermen?

Daar moet vooral gedacht worden aan plaatsen waar het personeel tijdelijk stilstaat of langzamer beweegt, zoals:
- de lift
- de koffieautomaat of waterkoeler
- de printer of kopieermachine
- de (rol)trap
- de kantine of het bedrijfsrestaurant
- de rookgelegenheid

Naast de strategische lokatie van het scherm is met name de content (de boodschap) van doorslaggevend belang bij het goed overkomen van de interne mededelingen.

Op plekken waar het personeel maar heel kortstondig (lift, roltrap, printer) is, moet de boodschap heel kort en bondig zijn. Praktisch geen tekst, een paar kernwoorden en een afbeelding of een paar grafische elementen. Meer niet! De mededeling moet aantrekkelijk genoeg zijn om over na te denken of meer informatie te vergaren via andere interne informatiebronnen (bijv. het intranet).

Als medewerkers wat statischer (tijdens de lunch, bij het koffieapparaat, tijdens een sigaretje) zijn, dan kan de boodschap wat uitgebreider zijn en zelfs een video of animatie bevatten om het personeel in te lichten.

Gratis Narrowcasting CheckGratis Narrowcasting Proef

Voorbeelden van soorten interne informatie via narrowcasting schermen zijn o.a.:
- introductie nieuwe collega's
- plannen van de directie of het MT
- verjaardagen of jubilea van collega's
- nieuwe klanten, producten of diensten
- veiligheidsvoorschriften
- key performance indicators
- afdelingsspecifieke informatie

Interne communicatie via narrowcasting

Om ervoor te zorgen dat het personeel naar de schermen blijft kijken, is het van groot belang dat de interne boodschappen worden afgewisseld met actuele algemene informatie zoals nieuws, weer & verkeer of korte MoodClips.

Door middel van het gebruik van Roll Your Own templates wordt de huisstijl consequent toegepast bij alle boodschappen en kost het produceren van een interne mededeling vaak niet meer dan 1 minuut. 

Weten of narrowcasting een goede aanvulling is voor uw interne communicatie binnen uw organisatie? Vraag dan hier de kostenloze Narrowcasting Check aan!

 

Laat het scherm het duwtje in de rug van uw klant zijnZorg met uw scherm voor een specifieke sfeerMaak van uw scherm een wachtverzachterGebruik uw scherm als uw advertentieruimteLaat klanten praten met uw scherm

 

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444