Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Klant in beeld #21: Saturn Petcare

Saturn petcare heeft meer dan 30 jaar ervaring op het gebiedvan honden- en kattenvoer. Het bedrijf behoort tot de grootstepetfoodfabrikanten van Europa. Dit doen zij momenteel vanuit twee productielocaties in Hattem (NL) en Bremen (D) met zo’n 650 medewerkers. Het bedrijf is met name succesvol geworden van huismerkproducten. Deze producten leveren zij aan gerenommeerde internationale handelsketens van de levensmiddelenbranche, daarnaast ook aan discounters en drogisterijen.

Sinds 2016 wordt het TINS narrowcastingsysteem ingezet om de interne communicatie met productiemedewerkers en bezoekers te bevorderen. Gezien het langdurige en intensieve gebruik van het narrowcastingsysteem kunnen we stellen dat de samenwerking erg succesvol is gebleken. Collega Patrick reisde af naar Hattem om in gesprek te gaan met Margje Timmerman en Joëlle ten Hove over de ervaringen tot nu toe.

Hoe zouden jullie Saturn Petcare kort omschrijven?
Dynamisch, geen dag hetzelfde, fijne sfeer en het voelt echt als een familie…

Saturn Petcare maakt al meer dan 6 jaar gebruik van TINS-narrowcasting. Jullie werken als gebruiker sinds een jaar met het systeem. Wat is jullie ervaring tot nu toe?
In het begin, was het mede door een drukke start bij Saturn Petcare, soms even zoeken naar hoe de schermen in te zetten. Gelukkig hebben jullie mij (Margje, red.) destijds goed geholpen om presentaties te (laten) maken en de speellijst aan te passen. Nu Joëlle ook aan boord is gekomen als vaste kracht hebben we veel grip op de narrowcasting-uitingen. ‘Als je eenmaal de weg weet, is het een heel makkelijk te gebruiken systeem!’, aldus Joëlle.

Hebben jullie het idee dat de narrowcasting binnen Saturn Petcare bekeken wordt?
Als de schermen uitstaan, de nieuwsbalk niet meer doorloopt of er staat iets foutiefs op dan krijgen we meteen collega’s aan het bureau. Dus dat laat wel zien dat het zeker bekeken wordt. Of het al ons doel heeft bereikt, namelijk dat narrowcasting onze ‘leading communicatietool’ wordt/is, weet ik nog niet. Maar we zijn zeker goed op weg!

Hoe zorgen jullie ervoor dat het personeel betrokken blijft bij de schermen?
We zijn aan het zoeken naar de juiste tone of voice voor de presentaties. Hoe houden we de collega’s aan boord met onze content? Het is een kwestie van uitproberen. Wat we wel echt al beter doen, mede op advies van jullie, is het beperken van de hoeveelheid tekst per presentatie. Dat scheelt echt, men krijgt het beter mee. En dat weten ze hier op kantoor onderhand ook wel; als ze lappen tekst doorsturen, gaan wij erin snijden. Less is more!

Jullie zijn dus een geaccepteerde narrowcasting-autoriteit binnen Saturn Petcare!
Of het geaccepteerd wordt weet ik niet, maar in ieder geval wel erkend. Haha.

Jullie maken gebruik van schermen in o.a. de productiehal en de kantine, hoe vullen jullie de speellijsten daarvan?
Die in de productiehal is echt een informatie-plek, een soort kruispunt waar alle medewerkers op de vloer voorbijkomen. Hier staat dus voornamelijk interne zaken op, zoals nieuwe protocollen of wanneer de volgende bijeenkomsten zijn. In de kantine is iets meer entertainment te zien en gaan we in de toekomst ook proberen te vullen met content ván de collega’s. Als iemand iets leuks heeft meegemaakt of als wij iemand in het zonnetje willen zetten.

Zoals jullie hebben gemerkt, contacteren we jullie van tijd tot tijd over nieuwe content-items (zoals Kerstmis of een zomervideo). Hoe ervaren jullie deze dienst vanuit ons?
Het is vaak een handige herinnering. Zoals laatst met Formule 1! Ja, dat zetten we dan wel nog even op de schermen… Daarnaast is het heel fijn dat jullie meekijken met de presentaties. Soms missen we wel ’s wat of vergeten we bijvoorbeeld een huisstijlelement, dus dan is het prettig als jullie ons bellen. Het is eigenlijk een must!

Volgens ons heeft narrowcasting 5 belangrijke functies; Informeren, Stimuleren, Motiveren, Masseren en Adverteren. Welke functies zijn bij jullie van toepassing en waarom?
Motiveren en informeren. Dat laatste uiteraard het meest, daar is het systeem 6,5 jaar geleden ook voor ingezet en nog steeds. Maar we motiveren de medewerkers ook steeds meer om naar bepaalde bijeenkomsten te komen bijvoorbeeld en de schermen helpen ons daar goed bij.

Hoe zouden jullie Merit Media omschrijven?
Vriendelijk, hulpvaardig, professioneel en open. Soms heb je met mensen meteen een hele goede klik en dat was bij jullie zo. Dat zorgt voor een prettig, kort lijntje.

Deel deze pagina
Laatst gewijzigd: 
2 oktober 2023
Contact

Merit Media
Breda International Airport
Bredasebaan 10
4744 RZ Bosschenhoofd

informatie@meritmedia.nl
085-4018444

Privacyverklaring