Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Klant in beeld #16: BTE Groep

Auteur: 
Dennis Coremans

De BTE Groep bestaat uit negen prefab betonbedrijven en één betontechnologisch centrum, elk met zijn eigen specialisme(n). Deze bedrijven richten zich op de productie van geprefabriceerde betonproducten zoals balkons, heipalen, bruggen en rioolsystemen. Dankzij deze diversiteit is BTE Groep in 95% van alle bouwsectoren in West-Europa actief. Met meer dan duizend medewerkers is goede communicatie een belangrijk onderdeel binnen de BTE Groep.

Sinds april 2020 maakt de BTE Groep gebruik van het TINS-narrowcastingsysteem om hun personeel te informeren, entertainen én om meer betrokkenheid te creëren tussen de diverse betonbedrijven. Een mooi moment om Maartje Schraven, de communicatie coördinator, binnen de BTE Groep te spreken over haar bevindingen.

Jullie maken nu ruim één jaar gebruik van ons narrowcasting systeem. Hoe bevalt dit tot nu toe?
Goed, we vinden het heel fijn nu onze informatieborden digitaal zijn, we geen gebruik meer maken van prikborden en dat je ieder beeldscherm specifiek kunt inrichten. Er ontstaat meer verbinding tussen de verschillende bedrijven binnen de BTE Groep omdat je ook ander nieuws dan alleen van je eigen locatie voorbij ziet komen. We hadden alle systemen net geïnstalleerd voor corona waardoor we gelijk makkelijk en snel alle maatregelen etc. in één keer konden communiceren.

Hoe is destijds de keuze voor Merit Media tot stand gekomen? Welke criteria waren van belang bij de selectie?
We hebben destijds 3 partijen uitgenodigd en jullie hadden het meest complete aanbod. Één totaal pakket. Jullie waren erg klantgericht en kwamen direct langs op alle locaties om per situatie mee te denken.

Wat was de reden voor de aanschaf van een narrowcastingsysteem?
We wilden digitaliseren en efficiënter gaan werken. De prikborden moesten weg zodat we geen extra schakels meer nodig hadden op locaties om dingen uit te printen, op te hangen en vervolgens weer te vervangen etc. We wilden vanaf één centraal punt kunnen communiceren naar alle bedrijven.

Inmiddels zijn er 25 schermen, verdeeld over 10 locaties. Dat is nogal wat! Hoe hebben jullie dit onderling verdeeld en neemt het beheer veel tijd in beslag?
Het systeem wordt beheerd door de afdeling Communicatie. Per locatie hebben we aanspreekpunten die ons van input voorzien. Zij hoeven eigenlijk alleen maar onderwerpen aan te dragen en wij werken het uit. Hierdoor is het voor locaties makkelijk en heel laagdrempelig om iets op de schermen te laten zetten en voor ons is het heel makkelijk om het online te zetten!

Hoe belangrijk is dit communicatiemiddel voor jullie?
We gebruiken het voor informatie die “leuk om te weten” is en als versterking voor andere boodschappen. HR gerelateerde informatie sturen we rechtstreeks naar medewerkers toe. Via HR worden bijvoorbeeld regels m.b.t. corona doorgestuurd, die informatie wordt versterkt door de schermen door nogmaals te laten weten waar je je mondkapje op moet doen etc. Het systeem is er vooral om meer verbinding te creëren, meer gevoel te krijgen van de andere BTE-bedrijven en om nieuwtjes te delen.

Naast narrowcasting maken jullie ook gebruik van een app voor de mobiele telefoon welke gekoppeld is aan het narrowcastingsysteem. Hoe ervaar je deze werkwijze?
Het is heel makkelijk! In de app kun je een langere tekst kwijt en middels een koppeling met het narrowcastingsysteem wordt er een verkorte tekst getoond op de schermen. Ook de bijbehorende foto van het artikel wordt toegevoegd aan het bericht op de schermen. We hoeven er verder niks aan te doen, het werkt heel simpel.

Hoe zorgen jullie ervoor dat het personeel betrokken is of raakt bij jullie digitale communicatie?
Buiten een vast contactpersoon op locatie, kunnen de overige medewerkers via hun leidinggevende iets doorgeven. Die geeft het vervolgens weer door aan de contactpersoon maar ze weten ons ook rechtstreeks te vinden. Dus als iemand met pensioen gaat, of er wordt een borrel georganiseerd, dan is het heel makkelijk voor hen om dit op de schermen te laten plaatsen.

Wij bellen en mailen jullie regelmatig over nieuwe content en updates die beschikbaar zijn in het systeem. Hoe ervaar je onze 24/7 service?


Ja heel goed! Je wordt elke keer getriggerd om bijvoorbeeld de feestdagen, die jullie klaar zetten, te gebruiken zodat de content altijd actueel blijft. Maar ook als wij een filmpje o.i.d. hebben is het heel fijn dat jullie altijd ondersteunen en proactief meedenken over de uitzendingen.

Volgens ons heeft narrowcasting 5 belangrijke functies; Informeren, Stimuleren, Motiveren, Masseren en Adverteren. Welke functies zijn bij jullie van toepassing en waarom?

Allemaal eigenlijk wel. Het stukje informeren is meer een verlenging van. Dus een verwijzing naar een ander station waar uitgebreidere informatie te vinden is, zoals in de app.

Wat vind je van interactieve narrowcasting? Heeft dit de toekomst en waarom wel/niet?
Het zou een goede aanvulling kunnen zijn, bijvoorbeeld wanneer bezoekers hierdoor een veiligheidsfilm kunnen zien. Of dat je even een presentatie erop kan zetten. Het zou een mooie toevoeging zijn naast de standaard uitzendingen.

Jij bent het vaste aanspreekpunt m.b.t. narrowcasting. Hoe bevalt deze rol? Neemt het narrowcasting beheer je veel tijd in beslag?
Nee helemaal niet, maar dat komt omdat het uitvoerende gedeelte goed verdeeld is. Ook hoef ik zelf nooit te controleren of alles technisch goed functioneert want dat houden jullie voor ons in de gaten. Ik heb er qua beheer dus eigenlijk weinig werk aan.

Loop je wel eens ergens tegen aan in het systeem of heb je misschien nog wensen?

Nee ik denk het niet, wellicht is het handig als we zelf makkelijk een filmpje kunnen toevoegen middels een YouTube link.

Hoe zou je BTE Groep omschrijven?
BTE Groep is een ambitieuze en gezonde onderneming die zich focust op specialismen, duurzaamheid, kennis, mensen en innovatie. De BTE Groep bestaat uit negen gespecialiseerde bedrijven die zich vanuit tien productielocaties richten op de ontwikkeling en vervaardiging van prefab betonproducten, staalproducten en aanverwante oplossingen.

Hoe zou je Merit Media in één zin willen omschrijven?
Fijne samenwerking, vakkundig, behulpzaam en snelle service!

Deel deze pagina
Instagram update
Contact

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444

Privacyverklaring