U bent hier

Klant in Beeld #11: Fokker

Auteur: 
Dennis Coremans
Deel deze pagina

Al sinds 2015 werkt Fokker met het TINS narrowcasting systeem. Dit wordt gebruikt voor zowel interne als externe communicatie in Nederland en buitenland (Amerika en Singapore). Interne berichten maar ook KPI’s worden vertoond op de schermen. Fokker is inmiddels geruime tijd klant, een mooi moment eens te evalueren. Daarom gaan we in gesprek met Pauline van Niekerken van de locatie Hoofddorp.

In 2015 hebben jullie de bewuste keus gemaakt om met ons te gaan samenwerken. Waren er in die periode ook nog andere partijen betrokken hierbij en waarom hebben jullie uiteindelijk voor ons gekozen?
Ja er was een ander bedrijf die ook benaderd is toendertijd. Hierbij was de gebruiksvriendelijkheid en de prijs de doorslaggevende factor om met jullie te gaan samenwerken. Jullie hebben hier een demonstratie gegeven waarbij voor ons duidelijk was hoe gemakkelijk het systeem werkt.

Hoe zou je Merit Media in een paar steekwoorden beschrijven?
Gebruiksvriendelijk, toegankelijk voor iedereen, betrouwbaar en behulpzaam.

Loop je wel eens ergens tegen aan in het systeem? Of heb je wel eens nieuwe wensen voor het systeem?
Nee want als dat zo is, trek ik direct aan de bel en wordt er direct meegedacht en iets ontworpen. Vaak lopen jullie zelfs voor mij uit met ideeën of content.

Jij maakt in het systeem vooral gebruik van jullie eigen ontwikkelde content. Is dat een bewuste keuze?
Ik wil het graag neutraal houden. Er is veel heel veel leuke content zoals bijvoorbeeld de Braintrainers, maar daar is hier het publiek niet naar. Ik maak wel gebruik van de moodclips/sfeerbeelden voor bijvoorbeeld de verschillende jaargetijden.

Jullie communiceren intern middels het vertonen van KPI’s. Die informatie voer je in ons systeem in. Hoe is je ervaring daarmee?
Dat werkt goed. We hebben toen aangegeven bij jullie welke cijfers we wilden vertonen en jullie zijn toen met een mooi voorstel gekomen om deze in grafieken conform onze huisstijl deze cijfers te vertonen. Ik kan zelf de gegevens online invoeren waarnaar deze worden omgezet naar een tabel op de schermen.

En hoe zijn de reacties van de werknemers? Wordt er veel naar gekeken of krijg je reacties over de KPI’s die vertoond worden?
Ja dat merk je zeker. Je merkt het aan reacties als “oh we lopen voor”. Dat gaat direct in de ronde. Als het niet zo goed gaat wordt hier ook meteen over gepraat. Daarnaast werd er ook direct opgemerkt dat er een tijdje terug een internet storing was en het systeem tijdelijk offline was. Het valt dus zeker op bij het personeel.
In Singapore en La Grange (USA) hangen ook schermen en daar zijn nu ook mensen verantwoordelijk voor de content. Omdat zij nu zelf content kunnen plaatsen wordt er ook meer naar gekeken.

We hebben een 24/07 service. Hoe ervaar jij die service?
Als ik een mailtje stuur krijg ik eigenlijk altijd binnen no-time een reactie en wordt het opgepakt. De momenten dat ik jullie nodig heb, zijn jullie er altijd.

Hebben jullie nog andere communicatiemiddelen voor het personeel? Maken jullie bijvoorbeeld gebruik van nieuwsbrieven?
Ja we hebben een intranet. Maar niet alles wat op intranet komt te staat wordt ook op de narrowcasting gezet. Berichten voor narrowcasting moeten toch kort maar krachtig zijn, en berichten op het intranet hebben vaak wat meer onderbouwing nodig. Bijvoorbeeld een bericht over de wettelijke salarisverhogingen, hier zit nog een heel verhaal achter waardoor ik het niet geschikt vindt om op de schermen te plaatsen.
Een bericht over een nieuwe medewerker zou dan wel weer geschikt zijn om op de schermen te plaatsen.

Belast het systeem je wel eens? Kost het je veel tijd?
Nee dat valt wel mee. Daarnaast zou ik me er drukker over kunnen maken denk ik. Als ik het te druk heb kan ik het ook altijd doorsturen naar jullie. Ik heb bijvoorbeeld wel eens wat gemaild toen ik op reis was voor het werk. Jullie hebben het toen opgepakt voor me.

Maken jullie verder gebruik van de nieuwsfeeds die beschikbaar zijn in het systeem?
Ja, nu.nl wordt veel gebruikt en pasgeleden hebben we ons ook aangemeld voor de Tour de France content die heel leuk was. Dat werd erg goed ontvangen.

In Woensdrecht hebben jullie ook nog een aantal systemen draaien. Werken jullie samen betreft de narrowcasting?
Niet echt, wel is het zo dat als er vanuit het hoofdkantoor een bericht komt dat er iets op de narrowcasting geplaatst mag worden, we wel content van elkaar kunnen gebruiken. Dat is wel heel gemakkelijk.

En dan de laatste vraag. Zou je Merit Media aanbevelen bij andere partijen en waarom?
Ja 100% Nogmaals vanwege de gebruiksvriendelijkheid van het systeem. Zeker voor ons met de KPI’S die we heel gemakkelijk kunnen vertonen. Daarnaast zijn jullie altijd benaderbaar en is het contact heel prettig.

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444