U bent hier

Klant in Beeld #1: Elkor Telecom & ICT uit Roosendaal

Auteur: 
Hester Naaktgeboren
Deel deze pagina

Elkor Telecom & ICT uit Roosendaal is een onafhankelijk opererende dienstverlener op het gebied van telecommunicatie en ICT. Ze maken gebruik van de beste producten en diensten die er in de markt verkrijgbaar zijn en als de eerste KPN Multibrand Business Store van Nederland bieden ze hun klanten op het gebied van telefonie en ICT alle mogelijke smaken.

Wij spraken met Rodi van der Burgt, verantwoordelijk voor de Marketing van Elkor Telecom & ICT. Al meer dan 4 jaar wordt er gebruikt gemaakt van onze narrowcasting service. Hoe bevalt de samenwerking en welke meerwaarde biedt het systeem voor hun bedrijf?

 

  1. 

Jullie maken nu al meer dan 4 jaar gebruik van ons narrowcasting systeem, wat vooral een jaar paar geleden best vooruitstrevend was. Is er in jouw ogen veel veranderd op het gebied van (beeldscherm)communicatie? 

    
Er zijn in de loop der jaren meer mogelijkheden bij gekomen en alles is heel erg up to date. Ook zijn de presentaties zelf wat interactiever geworden voor de kijker omdat je real time gegevens kunt tonen zoals bijvoorbeeld Tweets.


     
  2. Hoe zorgen jullie ervoor dat het personeel betrokken is of raakt bij jullie digitale communicatie? Is er bijvoorbeeld een vast aanspreekpunt die de narrowcasting beheert en controleert?


    Ik ben in mijn eentje -natuurlijk in overleg met collega’s- verantwoordelijk voor de marketing van Elkor Telecom, en daar valt ook de narrowcasting onder. Ik zorg dat de aanwezige presentaties altijd up to date zijn. In ons geval gaat dit voornamelijk over nieuwe toestellen en diensten van onze leveranciers. 


Narrowcasting bij Elkor Telecom & ICT
     
  3. Jullie zijn sinds 1 november 2013 de eerste KPN Multibrand Business Store van Nederland, wat is dit precies en wat betekent dit voor jullie zelf en jullie klanten?


    Voor onze klanten is er niet veel merkbaars veranderd. Het grote verschil voor ons zelf is nu dat we onze klanten nog beter kunnen bedienen omdat we met KPN als enige aanbieder werken. Men kan kiezen uit KPN, Telfort en Yes telecom en elk onderdeel heeft zo zijn eigen voordelen, afhankelijk van waar je naar op zoek bent. 







     
  4. Hoe belangrijk is service naar de klant toe vandaag de dag nog volgens jullie?
    Wij vinden service vandaag de dag juist erg belangrijk! Als je op zoek bent naar de goedkoopste oplossing dan kunnen wij je die waarschijnlijk niet bieden. Op internet is alles te krijgen. Wat wij je extra bieden is onze service. We vinden persoonlijk contact heel erg belangrijk en nemen graag de tijd voor je. We hebben een speciaal servicepunt en onze support afdeling is 24 uur per dag bereikbaar voor vragen. We merken dat deze persoonlijke benadering gewaardeerd wordt door onze klanten, en daar doen we het voor.



     
  5. Wij bellen en mailen jullie regelmatig met nieuwe content en updates voor het narrowcasting systeem. In tegenstelling tot veel andere klanten zijn jullie vrij zelfstanding in het bijhouden hiervan. Is dit bewust en hoe ervaren jullie ondanks dat onze 24/7 service?


    Ik vind het heel erg handig als jullie bellen of mailen met updates. Voor mij is het meer een reminder om de speellijst weer een keer goed door te nemen. Het online bijhouden van de content is echt een kleine moeite en daarom doe ik het ook graag zelf. Op deze manier kan ik zelf meteen even nagaan of alle filmpjes nog up to date zijn. KPN levert ons zelf altijd filmpjes aan van nieuwe toestellen of diensten, dus deze plaats ik net zo makkelijk zelf in het systeem.


     
  6. Jullie maken op de schermen geen gebruik van advertenties van bijvoorbeeld bedrijven uit de regio. Is dit een bewuste keuze?
    Hier hebben we nooit bewust over nagedacht maar ik denk dat er hier in de buurt ook niet veel animo voor zal zijn. Het is meer een communicatie tool voor onszelf en onze (wachtende) klanten. Wel hebben we laatst een expositie gehad van kunstenaars uit de regio. Op de narrowcasting schermen was aanvullende informatie te zien over de kunstenaar en hun werk in onze showroom. Hiervoor gebruiken we de schermen dus ook. 


     
  7. Volgens ons heeft narrowcasting 5 belangrijke functies; Informeren, Stimuleren, Motiveren, Masseren en Adverteren. Welke is/zijn bij jullie van toepassing en waarom?
    Voor ons dienen de schermen puur voor wachtverzachting. Natuurlijk is het leuk als een klant een nieuw toestel ziet en dit vervolgens wil aanschaffen, maar dat is niet zo zeer ons doel. Vermaken en informeren tijdens de wachttijd is waarvoor wij de narrowcasting hebben.






     
  8. Wat vinden jullie van interactieve narrowcasting? Heeft dit volgens jullie de toekomst en waarom wel/niet?


    Ik denk dat interactief echt wérkt. Mernsen vinden het leuk om op knopjes te drukken en dingen aan te raken. Hier kun je natuurlijk goed op inspelen met interactieve narrowcasting. Mensen kunnen zo ook zelf bepalen wat ze willen zien en dat is in veel gevallen wel interssant. 


     
  9. Hoe zou je jullie eigen bedrijf in één zin omschrijven voor mensen die jullie nog niet goed kennen?


    Elkor Telecom & ICT is een onafhankelijk opererende dienstverlener op het gebied van telecommunicatie en ICT.


     
  10. Hoe zou je Merit Media in één zin omschrijven?


    Merit Media biedt narrowcasting aan een heel breed publiek, dit is vooral leuk voor showrooms en ontvangstruimten.


Meer weten over Elkor Telecom & ICT? Bekijk dan de website of loop binnen in de showroom in Roosendaal!

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444