Overslaan en naar de inhoud gaan

De 5 functies van narrowcasting

Narrowcasting is breed inzetbaar, van ziekenhuis tot kapper


Informeren:


Klanten willen graag geïnformeerd worden. Zij maken continu overwegingen en staan open voor adviezen zodat ze vooral niet de verkeerde beslissing nemen. Waarschijnlijk bent u of uw personeel niet altijd in staat om die informatie te geven. Via narrowcasting wel! Klanten of bezoekers vinden het vaak zelfs prettig om via een scherm geïnformeerd te worden.
 

Stimuleren:


Een scherm is een zeer veelzijdig communicatiemiddel. Door middel van het vertonen van mooie beelden en kleuren kunt u de sfeer of imago van uw winkel of instelling benadrukken, en in sommige gevallen zelfs bepalen. Videobeelden op strategische plekken stimuleert bezoekers om binnen te komen en maakt nieuwsgierig!


Motiveren:


Klanten hebben vaak een duwtje in de rug nodig. Narrowcasting helpt klanten te herinneren wat ze ook al weer zo graag wilden hebben. Narrowcasting helpt ze makkelijker over te gaan tot impuls-aankopen of beslissingen. Klanten zijn makkelijk te beïnvloeden, en nu weten we zelfs wat ze interesseert. Grijp die kans!


Masseren:


Waarschijnlijk wel hét belangrijkste element. Narrowcasting is een perfecte entertainer en daardoor wachtverzachter! Hoe mooi uw winkel of instelling ook is, elke bezoeker zal bij u wel eens moeten wachten. Op de verkoper, op zijn reparatie, op zijn beurt. Maar mensen houden niet meer van wachten. Narrowcasting entertaint uw bezoekers totdat u weer tijd voor ze heeft. Als klanten hun negatieve tijd kunnen vullen met nuttige informatie of leuke beelden, dan wordt de gevoelswachttijd opeens een stuk korter of als positief ervaren. Dan heeft u heel veel gewonnen!


Adverteren:


Dagelijks komen er veel mensen of bedrijven bij u op bezoek. Deze bezoekers hebben duidelijk affiniteit met uw product of dienst. Dit is voor uw toeleveranciers en andere belanghebbenden zeer interessant. Op deze wijze kunt u een deel van uw investering terugverdienen. Maar let op: zorg wel voor gerelateerde reclame, anders wordt het grote voordeel van narrowcasting (de specifieke boodschap voor een specifieke doelgroep) volledig teniet gedaan.

 

 

Gratis narrowcasting proef!

Nog niet 100% overtuigd van de kracht van narrowcasting? Maak dan nu gebruik van onze actie en probeer narrowcasting 4 weken gratis uit!

Vraag hier aan

Gratis narrowcasting check!

Wilt u een advies over waar u het beste een scherm kunt plaatsen en hoe groot een dergelijk scherm eigenlijk moet wezen?

Vraag hier aan

Zoekt u een echte partner op het gebied van narrowcasting?

Benieuwd naar wat Merit Media voor u zou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op voor een afspraak en een gratis narrowcastingcheck op locatie!

Neem contact met ons op