U bent hier

De zeven doodzonden van narrowcasting content

Auteur: 
Marc Sytsema
Deel deze pagina

'Content is King', een veel gehoord adagium in de narrowcasting branche. Content is de factor die het menselijke oog moet aantrekken, vermaken en aanzetten tot een bepaalde actie. Maar de 'kwaliteit' van content kan gelijkertijd alle investeringen in hardware, software, tijd en moeite teniet doen.

Welke fouten moet je niet maken?

De zeven doodzonden met betrekking tot narrowcasting content zijn:

  • Oud Nieuws (narrowcasting schermen met oud nieuws of informatie over de aanbiedingen van gisteren worden al snel door het publiek gediskwalificeerd en in het vervolg genegeerd, narrowcasting content moet altijd actueel, vers en aantrekkelijk zijn);
  • Geen interne gemene deler (een narrowcasting scherm is een belangrijk communicatiemiddel van een moderne organisatie en iedereen daarbinnen moet op de hoogte zijn van de boodschappen die er op staan en moeten de mogelijkheid hebben om nieuwe content-ideeen te kunnen aanreiken);
  • Geen content procedures en regels (het management van een narrowcasting behoort volgens vaste (communicatie)regels gevoerd te worden, waarbij white- en blacklist goed onderhouden moeten worden);
  • Niet putten uit reeds bestaande bronnen (vaak beschikken bedrijven over vele soorten geschikte content, welke een scherm met weinig extra inspanning tot een interessant informatie-medium maken);
  • Reeds bestaande maar onbruikbare content inzetten (naast geschikte bestaande content, is vaak andere content totaal onbruikbaar, omdat deze veel te lang is of te veel tekst bevatten, narrowcasting content behoort crisp, clear en consistent te zijn);
  • Audio ondersteunt een narrowcasting boodschap juist niet (uit onderzoek blijkt dat veel publiek een winkel juist verlaat door te harde of onaantrekkelijk muziek of andere geluiden, een narrowcasting boodschap wordt er vaak ook niet beter van);
  • Een klant niet vertellen wat hij wél moet doen (veel narrowcasting boodschappen zijn zorgvuldig en mooi opgebouwd, geen tijd & moeite gespaard, alleen is er vergeten wat de klant moet doen, waar moet hij zijn voor het product, waar is de QR-code, welke website moet hij bezoeken?).

Klik hier voor meer narrowcasting adviezen!

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444