Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

De wachtrij was uw laatste indruk!

Iedere commerciële instelling weet maar al te goed: 'never a second chance for a first impression!'.

Helemaal duidelijk. Dus beste beentje voor, alles opgeruimd en netjes uitgestald en een hele grote glimlach op onze gezichten. 

Klanten kom hier maar kopen!

Maar er is nog iets veel belangrijker...

Je wilt maar al te graag dat deze (hopelijk) kopende klanten vooral een keer terugkomen. Of liefst nog veel vaker. 

Dan is het van groot belang dat ook uw laatste indruk uitstekend is.

Dat laatste moment dat u nog indruk kunt maken, is tijdens 'het wachten' op zijn of haar product welke net is aangeschaft of bijvoorbeeld ter reparatie of vervanging is aangeboden.

Wachtrij-management is dan ook niet voor niks één van de meest moderne retailmanagement-technieken van de laatste jaren in termen van klanttevredenheid.

Ga eens na voor jullie organisatie, wordt er vaak naar dit aspect gekeken?

Narrowcasting kan daarin een belangrijke rol vervullen!

Zeker als u de volgende vijf Basisregels der Wachtrijmanagement hanteert:

  1. Concentreer je op vermaak
    (de moderne mens is extreem schermgericht (of het nou een TV, tablet of smartphone is) en zodoende is een narrowcastingscherm een uitstekend gereedschap om uw publiek te entertainen en de wachttijd 'psychisch te verkorten'. Zorg wel voor voldoende afwisselend en onderhoudend materiaal, zoals korte filmpjes, bloopers, weer, nieuws & verkeer en val ze niet alleen maar lastig met uw promotionele boodschappen)
  2. Maak de wachtrij virtueel
    (nu er toch een narrowcastingscherm bij de wachtlokatie hangt, maak de wachtrij dan ook virtueel, door er op te vertonen wie precies aan de beurt is en hoe lang het nog gaat duren. Niets is erger -in een druk bestaan van een klant- om écht fysiek in een rij te moeten staan en wachten op hun beurt. Laat ze lekker ergens gaan zitten, het scherm vertelt wel wanneer ze aan de beurt zijn)
  3. Maak wachttijden een Key Perfomance Indicator
    (het registreren en evalueren van KPI's binnen een organisatie is populair. Zorg er voor dat de gemiddelde wachttijd (kan eenvoudig verkregen worden als de wachtrij virtueel is, zie vorig punt) dagelijks wordt bijgehouden, zodat historisch gezien goed bepaald kan worden wat de drukke en wat juist de minder drukke momenten zijn. Stem daar uw personeelsbezetting op af)
  4. Laat smartphones hun werk doen
    (een klant kijkt oneindig vaak op zijn smartphone tegenwoordig, zeker als deze moet wachten. Gebruik daarom dit communicatiemedium in samenspel met het narrowcastingscherm. Laat klanten een kortingsbon verkrijgen, mail ze leuke recepten of informeer ze per sms wanneer ze aan de beurt zijn)
  5. Laat uw producten zichzelf verkopen
    (waarom zijn sommige e-tailers zoals Bol.com en Coolblue zo succesvol zonder fysieke winkels? Ze vertonen prachtige, heldere en korte video's van hun producten, waarbij heel kort en bondig de eigenschappen en de voordelen van een product getoond worden. Uw heeft al een scherm hangen en u klanten kijken (deels uit verveling) al, dus wat let u?? Maak mooie korte video's en presenteer ze tijdens het wachten. Twee vliegen in één klap: tevreden (wachtende) klanten en meer omzet!)

Wilt u meer weten hoe wachttijd om te zetten is in verhoogde klanttevredenheid en meer omzet door middel van narrowcasting? Bel, we komen het graag vertellen!

Deel deze pagina
Laatst gewijzigd: 
14 juni 2023
Contact

Merit Media
Breda International Airport
Bredasebaan 10
4744 RZ Bosschenhoofd

informatie@meritmedia.nl
085-4018444

Privacyverklaring