Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Narrowcasting, een goede eerste indruk!

Een goede eerste indruk is ontzettend belangrijk! De eerste indruk kan het verschil maken tussen een succesvolle deal of een mislukte poging. Het verschil tussen een medewerker voor het leven of een éénmalig sollicitatiegesprek. Want met een eerste indruk laat je een glimp zien van jouw organisatie en  waar deze voor staat.

Het maken van een goede indruk maken, begint al bij binnenkomst. In luttele seconden wekt de eerste ruimte al een gevoel op bij de bezoeker. Dat eerste gevoel werkt als een filter, wat alle latere waarnemingen beïnvloedt. Kortom, een fijne binnenkomst is het halve werk!

Maar hoe creëer je een "fijne binnenkomst”? Om te beginnen door een hartelijk ontvangst namens de receptionist(e) bij de ontvangstbalie. Vaak volgt daarna een wachtmoment in bijvoorbeeld een wachtruimte. Het wachtmoment kan een grote invloed hebben op de gemoedstoestand van de bezoeker. Want wachten, dat is natuurlijk nooit leuk! Zeker wanneer het wat langer duurt.

Het is dus zaak om nu niet te verslappen en juist nu te zorgen dat de eerste goede indruk blijft hangen! Wist je dat narrowcasting hier prima bij kan helpen? Door narrowcasting in te zetten in de wachtruimte entertain je jouw bezoek en vul je de negatieve wachttijd door bezoekers te voorzien van nuttige informatie of leuke beelden. De gevoelswachttijd is opeens een stuk korter geworden én kan zelfs als positief worden ervaren.

Maar wat kun je nu het beste vertonen op een beeldscherm en in jouw wachtruimte? Om je goed op weg te helpen hebben we vijf content-tips voor je op een rijtje gezet.

1. Verwelkomen
Wil je extra punten scoren bij jouw bezoek? Verwelkom hem/haar dan via narrowcasting! Via een leuk bericht op het scherm heet je hem/haar hartelijk welkom. Dit lijkt misschien een klein gebaar toch is de impact groter dan je denkt. Want zeg nou zelf? Iedereen houdt van een beetje extra aandacht!

2. Branchegerelateerd nieuws
De meeste mensen vinden het prettig om op de hoogte te blijven van het allerlaatste nieuws. Narrowcasting is bij uitstek een hele prettige tool om bezoekers op een korte en krachtige manier te informeren.  Door gebruik te maken geautomatiseerde nieuwsfeeds presenteer je eenvoudig het laatste nieuws. Wil je graag specifieke informatie aanbieden? Maak dan gebruik van nieuwsfeeds die branchespecifiek zijn.

3. Bedrijfsinformatie
Wil je wat meer vertellen over jouw organisatie? Dan is dit het ideale moment! Vertoon bijvoorbeeld de nieuwe bedrijfsvideo of een infographic via het narrowcastingsysteem.

4. Entertainment
Om het wachten wat aangenamer te maken is het inzetten van content met een hoog entertainmentgehalte altijd een aanrader. In het online CMS van het TINS narrowcastingsysteem is een hele entertainment bibliotheek beschikbaar met kant-en-klare content items. Groot voordeel van deze items is dat ze volledig geautomatiseerd zijn. Zo ben je er van gegarandeerd dat er telkens iets nieuwe te zien is,  deze content gaat nooit vervelen!

5. Verkeers- en OV informatie
De ideale locatie om verkeers- en OV informatie te tonen is natuurlijk op de plek waar je als laatst het gebouw verlaat. Informeer medewerkers en bezoekers eenvoudig door bijvoorbeeld realtime file-informatie en OV vertrektijden te vertonen in jouw uitzending.

Is jouw eerste indruk over narrowcasting, na het lezen van dit artikel, goed? En ben je enthousiast geworden? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Deel deze pagina
Laatst gewijzigd: 
13 juni 2023
Contact

Merit Media
Breda International Airport
Bredasebaan 10
4744 RZ Bosschenhoofd

informatie@meritmedia.nl
085-4018444

Privacyverklaring