U bent hier

Autoruitspecialist GlasGarage implementeert TINS narrowcasting

Auteur: 
Leslie Stubbs
Deel deze pagina

GlasGarage is een landelijke specialist in autoruiten. Zij zijn in korte tijd uitgegroeid tot dé autoruitspecialist van Nederland. Met ruim 100 vestigingen in Nederland (met name shop-in-shops binnen auto- en carrosseriebedrijven) streeft de formule naar landelijke dekking en is er altijd een vestiging in de buurt.

Naast het vervangen en repareren (sterreparaties) van autoruiten, hebben zij hun dienstenpakket in de loop der tijd uitgebreid met o.a. het graveren van kentekens, het plaatsen van ruitenwissers, reparaties- en onderhoud aan airco’s en rainstop coatings. Deze werkzaamheden worden voornamelijk uitgevoerd op één van de 100 franchisevestigingen in het land, maar ook maken zij gebruik van een mobiele service, waarbij bijvoorbeeld een scheur in de voorruit op locatie gerepareerd kan worden. Bij het uitvoeren van deze werkzaamheden speelt kwaliteit een belangrijke rol. Zo is GlasGarage aangesloten bij de vakgroep “autoruitherstel” van de sectie “specialisten” van FOCWA. Een vereniging die kwaliteits- en gedragsregels opstelt en controleert om de kwaliteit in de branche te bevorderen. Daarnaast hanteren zij nog enkele andere kwaliteitskeurmerken.

In 2015 is GlasGarage overgenomen door Belron, ’s werelds grootste organisatie op het gebied van reparatie en vervanging van voertuigbeglazing, waaronder ook de Nederlandse firma’s Carglass en Autotaalglas vallen. 

In de meeste gevallen rijden klanten direct naar de voor hen dichtstbijzijnde GlasGarage locatie om het euvel te laten verhelpen. Een dergelijke reparatie duurt in de meeste gevallen zo’n 30 á 45 minuten (afhankelijk van het probleem). Er is sprake van een wachttijd waarin de klant zichzelf even dient te vermaken. De meeste vestigingen beschikken dan ook over een comfortabele wachtruimte waarbij voor de benodigde gemakken is gezorgd, zoals een goed WiFi-netwerk en lekkere koffie. Dit wachtmoment is voor GlasGarage daarnaast uitermate geschikt om alle wachtende klanten uitgebreid te informeren over alles dat met de GlasGarage formule en dienstverlening te maken heeft.

Dit is de reden dat GlasGarage dit jaar is gestart met een uitgebreide zoektocht naar een geschikte narrowcasting partner om hierin te voorzien. Al snel werd Merit Media benaderd om de mogelijkheden te bespreken. Daarbij werden (naast het kostenplaatje) een aantal belangrijke criteria in acht genomen. Zo wordt alle content landelijk geïnitieerd en aangestuurd vanaf afdeling marketing op het hoofdkantoor in Breda, waarbij er een eenvoudig onderscheid gemaakt moet kunnen worden tussen landelijke en lokale informatie. Het systeem moest hierin kunnen voorzien. Daarnaast moest het systeem eenvoudig/ gebruiksvriendelijk zijn en moest het een narrowcasting partij worden die operationeel ontzorgt. 

Goed nieuws: na een intensieve pilot periode zijn wij deze samenwerking met GlasGarage aangegaan. De eerste TINS narrowcasting systemen zijn inmiddels geïnstalleerd op het hoofdkantoor in Breda (+ werkvestiging) en de vestigingen in Almere, Apeldoorn en Nijmegen. Dit project gaan we eind 2016, begin 2017 verder uitrollen op de locaties in Nederland.

Ook op zoek naar een makkelijk en efficiënt informatiesysteem om met uw klanten/ bezoekers te communiceren op franchisevestigingen door heel Nederland? Dan moet u echt even contact met ons opnemen!

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444