
GlasGarage is met ruim 100 vestigingen dé autoruitspecialist van Nederland. De formule biedt landelijke dekking en is vaak te vinden als shop-in-shop binnen auto- en carrosseriebedrijven. Naast het vervangen en repareren van autoruiten, biedt GlasGarage ook aanvullende diensten zoals kenteken graveren, het plaatsen van ruitenwissers, airco-onderhoud en rainstop coatings. Deze werkzaamheden vinden plaats op franchisevestigingen in het hele land, of via een mobiele service op locatie.
Kwaliteit voorop
Bij alle diensten staat kwaliteit centraal. GlasGarage is aangesloten bij de vakgroep ‘Autoruitherstel’ van FOCWA – een brancheorganisatie die kwaliteits- en gedragsregels opstelt en controleert. Ook hanteert GlasGarage diverse aanvullende keurmerken, waarmee zij haar professionele standaarden onderstreept.
Sinds 2015 maakt GlasGarage deel uit van Belron, de grootste internationale speler op het gebied van voertuigbeglazing. In Nederland zijn ook Carglass en Autotaalglas onderdeel van deze groep.
Wachttijd als communicatiemoment
Een autoruitreparatie duurt meestal 30 tot 45 minuten. Klanten wachten tijdens deze tijd vaak in een comfortabele wachtruimte met WiFi en goede koffie. Dit moment is bij uitstek geschikt om klanten op een laagdrempelige manier te informeren over de GlasGarage-formule en aanvullende diensten.
Op zoek naar het juiste systeem
Om deze communicatiekans optimaal te benutten, ging GlasGarage dit jaar op zoek naar een geschikte narrowcastingpartner. Belangrijke eisen waren:
- Centrale aansturing van content vanuit het hoofdkantoor in Breda
- Mogelijkheid tot lokale aanvulling van informatie
- Gebruiksvriendelijk systeem
- Operationele ontzorging
Na een succesvolle pilot koos GlasGarage voor een samenwerking met Merit Media. De eerste TINS-narrowcastingsystemen zijn inmiddels in gebruik op het hoofdkantoor in Breda (inclusief werkvestiging), en bij de vestigingen in Almere, Apeldoorn en Nijmegen. In de komende periode volgt een landelijke uitrol.
Interne communicatie op maat
De content op de schermen wordt visueel aantrekkelijk gepresenteerd in de huisstijl van GlasGarage. Naast landelijke communicatie kunnen vestigingen eenvoudig lokale informatie toevoegen. De schermen tonen o.a. KPI’s, relevante productinformatie en nieuws over verkeer en weer. Alles wordt beheerd via het gebruiksvriendelijke TINS-systeem.
Ook interesse?
Bent u op zoek naar een efficiënte en professionele manier om klanten of bezoekers op meerdere locaties te informeren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op – we laten u graag zien wat narrowcasting voor uw organisatie kan betekenen.