U bent hier

Diergaarde Blijdorp

Op vrijdag 8 juni 2012 werd een zeer bijzondere expositie door initiatiefnemer Greenpeace en Diergaarde Blijdorp geopend: Expo Zeereservaten. De expo -welke 10 jaar lang in het Oceanium van Diergaarde Blijdorp te zien zal zijn- probeert de bezoekers van de Diergaarde erop te wijzen dat Zeereservaten dé broodnodige oplossing is voor vis- en zeenatuurbehoud. Projectbeheerder De Organisatie heeft Merit Media benaderd voor de ontwikkeling van een touch-applicatie: Naamvissen.

Binnen enkele weken werd een interactieve applicatie gemaakt, waarmee bezoekers een vis hun eigen naam en kleur kunnen geven, welke daarna vrijelijk in het 'digitale aquarium' rondzwemt. Verder heeft Merit Media geregeld dat deze 'digitale vis' ook naar de bezoeker thuis wordt gemaild en dat Greenpeace via deze touch-applicatie nieuwe leden kan werven. Als je wilt zien welke vis(sen) het afgelopen uur zijn gemaakt, klik dan hier!

Doelstelling
Het werven van nieuwe leden voor Greenpeace, zowel kinderen als volwassenen.

Resultaat
Een leuke en interactieve applicatie waar zowel kinderen als volwassenen actief gebruik van maken. Per maand worden er zo'n 8000 gemaakt wat voor Greenpeace veel kansen biedt!

Wil je meer weten over Zeereservaten of het werk van Greenpeace? Ga dan tijdens je bezoek aan Diergaarde Blijdorp minimaal even naar het Oceanium, dan kom je de Expo vanzelf wel tegen.

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444