Overslaan en naar de inhoud gaan
Afbeelding

Uw klanten laten watertanden

8 augustus 2025

Eén (mooi) beeld zegt meer dan honderd woorden” — een gezegde dat nog steeds klopt!

Wilt u dat uw product beter verkoopt? Zorg er dan voor dat het ‘op z’n best’ wordt gepresenteerd op uw schermen.

De fotografie of videografie van uw product is daarbij cruciaal.

Hieronder een aantal richtlijnen om rekening mee te houden bij het vastleggen van uw product:

  • Gebruik de juiste opnameapparatuur. Een goede spiegelreflexcamera met handmatige diafragma-instellingen en hoge scherptediepte verdient de voorkeur boven een simpel vakantiecameraatje.
  • Focus in close-ups op de kern en details van het product; dit is wat het oog minimaal moet zien.
  • Leg het product vast in de omgeving waar het gebruikt wordt. Verkoopt u bijvoorbeeld moderne regenjassen? Ga er dan mee het bos in!
  • Maak zoveel mogelijk gebruik van natuurlijk licht; kunstlicht is vooral bedoeld als aanvulling.
  • Voeg teksten toe om de opmaak interessant te maken en een aansprekend perspectief te geven.
  • Het bewerken van portretfoto’s is soms discutabel, maar voor productfoto’s en -video’s is het een must!