Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Stagiair in Beeld #1: tanteLouise-Vivensis

Stichting tanteLouise-Vivensis zorgt voor hoogwaardige zorg-op-maat in westelijk Brabant. 

Zij leveren een compleet dienstenpakket op het gebied van thuiszorg, (begeleid) wonen, verzorging & verpleging en aanvullende dienstverlening. 

TanteLouise-Vivensis wil dat ouderen op een waardige manier oud kunnen worden en zo lang mogelijk de regie over het eigen leven kunnen behouden. Zelfstandig thuis, zo nodig met ondersteuning en zorg, maar soms ook wonend in een gastvrije, beschermde omgeving. Hun credo is: 'tanteLouise-Vivensis staat voor de beste zorg, waar thuis ook is’.

Stichting tanteLouise-Vivensis werkt nu een paar maanden met het narrowcasting systeem van Merit Media; met name stagiaire Annick Dingemans maakt veel gebruik van ons systeem. Wat vindt een jonge studente Communicatie van narrowcasting? We spraken haar om haar te vragen naar haar ideeën...

Je doet een studie Communicatie. Waarom heb je voor deze studie gekozen? Heb je een beroep voor ogen dat je na je studie graag zou willen uit-oefenen?
Hiervoor heb ik ook een opleiding Marketing & Communicatie gedaan en toen merkte ik vrij snel dat ik het echt heel erg leuk en interessant vindt. Vandaar dat ik er voor heb gekozen hier nog in door te studeren. We worden op mijn studie eigenlijk echt opgeleid tot Communicatie adviseurs.

Is het onderwerp narrowcasting wel eens naar voren gekomen tijdens je studie? Of had je al eens van narrowcasting gehoord voordat je aan je stage bij tanteLouise begon?
Het bestaan van narrowcasting als communicatiemiddel is tijdens mijn studie al weleens behandeld, maar ik heb er bij tanteLouise pas voor het eerst mee gewerkt. Ik had natuurlijk wel eens eerder schermen bij andere bedrijven (zoals in winkels) zien hangen.

Je bent als stagiaire gaan werken met ons systeem, zonder al te veel begeleiding. Hoe vind je dat ons systeem werkt?
Jullie Content Management Systeem werkt heel erg gemakkelijk. Het is echt een kwestie van een paar keer doen en je weet het.

Voor jullie van start gingen met ons narrowcasting systeem bij tL-V werkten jullie met een ander systeem, heb jij hier ook nog mee gewerkt en zo ja, kun je een vergelijking maken met ons systeem?
Toen ik begon bij tanteLouise heb ik inderdaad leren werken met het vorige systeem. Er werd me toen al wel verteld dat we binnenkort over zouden stappen op een ander narrowcasting systeem, dat van Merit Media dus. Het oude systeem was een stuk ingewikkelder en bewerkelijker, want we moesten alle content die we wilden vertonen zelf opmaken in InDesign.

Je maakt visueel hele mooie dingen in ons systeem en lijkt er echt kijk op te hebben. Heb je een grafische achtergrond of hier iets over geleerd tijdens je studie?
Ik heb voor het eerst in InDesign leren werken bij tanteLouise en dit was ook de eerste keer dat ik iets deed qua grafisch ontwerp. Mijn studie is echt gericht op de psychologische kant van communicatie en op het adviseren over communicatie, maar ik vind het juist erg leuk om bij tanteLouise creatief bezig te kunnen zijn.

Hoe zorgen jullie ervoor dat het personeel betrokken is of raakt bij jullie digitale communicatie? Is er bijvoorbeeld ook een vast aanspreekpunt die de narrowcasting beheert en controleert op iedere locatie?
Op iedere zorg-locatie die wij hebben vindt het personeel het erg leuk om foto’s van de bewoners op de schermen te laten vertonen, dus hiervoor krijgen wij vanuit de verschillende locaties altijd heel veel foto’s aangeleverd, dit gaat dus eigenlijk vanzelf. Vanuit de locaties gezien is het voor hen ook interessant om op de andere locaties te kunnen vertonen wat voor activiteiten en evenementen zij organiseren. Verder merk ik bijvoorbeeld in de kantine van ons ServiceBureau (hoofdkantoor) dat men echt praat over wat er op het narrowcastingscherm in de kantine te zien is, zo raakt men bijvoorbeeld aan de praat over het lokale nieuws, het narrowcasting beeldscherm is dus ook echt een gespreksonderwerp.

Wij bellen en mailen jullie regelmatig met nieuwe content en updates over het systeem. Hoe ervaren jullie onze 24/7 service?
Deze service is erg belangrijk. Ik kan me voorstellen dat veel bedrijven die gebruik maken van narrowcasting niet de tijd nemen om zelf door alle beschikbare content heen te spitten, jullie e-mails zijn dan echt een goede reminder voor bijvoorbeeld bepaalde feestdagen om hier iets mee te doen op de narrowcasting. Wij gebruiken niet alles wat jullie aankondigen, maar de reminder is altijd erg handig.

Het crossmediaal benaderen van de doelgroep wordt steeds belangrijker. Maken jullie naast narrowcasting nog gebruik van andere (sociale) media? In hoeverre kun je dit combineren?
Wij maken eigenlijk weinig gebruik van sociale media maar hebben wel sinds kort een mooi intranet voor personeel. Op de narrowcasting verwijzen we vaak naar het intranet. We maken dan een korte boodschap voor op de narrowcasting en benoemen dat men voor meer informatie naar het intranet kan gaan.

Volgens ons heeft narrowcasting 5 belangrijke functies; Informeren, Stimuleren, Motiveren, Masseren en Adverteren. Welke is/zijn bij jullie van toepassing en waarom?
Informeren is een hele belangrijke functie, want wij informeren zowel de bewoners als de bezoekers van onze locaties, maar ook het personeel via onze narrowcastingschermen.
Verder motiveren we ons personeel ook om bepaalde activiteiten als bijvoorbeeld een nieuwjaarsreceptie bij te wonen en worden locaties door elkaar gestimuleerd om leuke activiteiten op hun locaties te organiseren door de foto’s die ze van elkaars activiteiten voorbij zien komen.

Wat vinden jullie van interactieve narrowcasting? Heeft dit volgens jullie de toekomst en waarom wel/niet?
Ik denk dat dat heel erg verschilt per branche. Bij ons in de ouderenzorg zie ik hier geen toekomst voor, omdat onze doelgroep erg op leeftijd is, maar ik kan me voorstellen dat binnen andere branches zoals retail en telecomwinkels interactieve narrowcasting zeker de toekomst heeft.

Denk je in de toekomst nog vaker met narrowcasting te gaan werken bij andere stages/bedrijven?
Ik denk het wel, narrowcasting is een heel goed middel om mee te communiceren en ik merk om mij heen dat het ook op steeds meer plekken gebruikt gaat worden.

Hoe zou je stichting tanteLouise-Vivensis in één zin omschrijven?
Onze slogan is “De beste zorg, waar thuis ook is”, ik denk dat dit best wel de lading dekt. Wij leveren hoogwaardige zorg op maat.

Hoe zou je Merit Media in één zin omschrijven?
Een enthousiast, laagdrempelig bedrijf, makkelijk te bereiken voor vragen en een bedrijf dat goed meedenkt over de inzet van het narrowcastingsysteem.

Meer weten over tanteLouise-Vivensis als organisatie of de zorg die zij bieden? Neem eens een kijkje op hun website.

Deel deze pagina
Laatst gewijzigd: 
14 juni 2023
Contact

Merit Media
Breda International Airport
Bredasebaan 10
4744 RZ Bosschenhoofd

informatie@meritmedia.nl
085-4018444

Privacyverklaring