Overslaan en naar de inhoud gaan
Afbeelding

Narrowcasting en Goede Doelen (werving)

20 augustus 2025

Het is niet altijd eerlijk verdeeld in de wereld...

Weinig mensen hebben veel, terwijl velen soms véél te weinig hebben.

Natuurrampen lijken altijd juist de minderbedeelde gebieden te treffen en ondanks onze moderne technieken zijn we nog steeds niet in staat iedereen te beschermen tegen de meest dodelijke ziekten en aandoeningen.

En altijd komt het neer op één element: geld.

Maar geld groeit niemand op de rug, zeker niet in tijden van economische onrust.

Daarom moeten de vele Goede Doelen elkaar hard beconcurreren om de gunst van de gulle gever.

Er zijn een aantal principes bij het werven voor Goede Doelen:

  • Persoonlijk contact is altijd het beste, digitaal is tegenwoordig een goede tweede;
  • Enthousiasme haalt de gever over de streep;
  • Het doel moet duidelijk en begrijpelijk zijn;
  • Het hart van de gever moet geraakt worden.

Omdat persoonlijk benaderen via bezoek of telefonisch contact arbeidsintensief en daardoor beperkt is, is de inzet van digitale media uiterst effectief bij fondsenwerving.

Duidelijke en aangrijpende uitingen, video's of smeekbeden via het web, smartphone of tablet hebben hun weg al gevonden naar potentiële gevers. Toch is er een uitdaging: je kunt de ‘barmhartige samaritaan’ niet direct aanspreken op zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid zodra hij de boodschap ziet.

Dat kan met narrowcasting wél!

Schermen binnen uw bedrijf of winkels zijn uitstekende digitale fondsenwervers. Ze kunnen de meest indringende beelden en informatie tonen, die elk gul hart zullen raken. Uw kijkers zullen sympathiseren met uw steun aan dat ene Goede Doel, wat bovendien positief afstraalt op uw organisatie.

En ziet u iemand aandachtig kijken naar die ene boodschap? Wees dan zo vriendelijk die persoon aan te spreken. Het Goede Doel zal u dankbaar zijn!

Hieronder ziet u enkele voorbeelden van gebruikers van het Merit Media systeem die dit onlangs succesvol hebben ingezet ter werving voor hun Goede Doelen:

Geld voor Goede Doelen werven met narrowcasting