U bent hier

Narrowcasting en Goede Doelen (werving)

Auteur: 
Marc Sytsema
Deel deze pagina

Het is niet altijd eerlijk verdeeld in de wereld... 

Weinig hebben veel en velen hebben soms véél te weinig.

Natuurrampen lijken altijd juist de minderbedeelde gebieden te raken en ondanks al onze moderne technieken zijn we nog steeds niet in staat een ieder te beschermen tegen de meest dodelijke ziekten en aandoeningen.

En altijd komt het neer op één element: geld!

Maar het geld groeit niemand op de rug, zeker niet in tijden van economische onrust.

En dus moeten de vele Goede Doelen elkaar hard beconcurreren om de gunst van de gulle gever.

 

Nu zijn er een aantal principes bij het werven voor Goede Doelen:

  1. Persoonlijk contact is altijd het beste, digitaal tegenwoordig een goede tweede;
  2. Enthousiasme haalt de gever over de streep;
  3. Het doel moet duidelijk en begrijpelijk zijn;
  4. Het hart van de gever moet geraakt worden.

Aangezien het persoonlijk benaderen via een bezoek of telefonisch onderhoud bijzonder arbeidsintensief (en daardoor beperkt) is, is de inzet van digitale media uiterst effectief bij het fondsenwerven voor Goede Doelen.

Uitingen, duidelijke (en aangrijpende) video's of indrukwekkende smeekbeden via het web, smartphone of tablet hebben hun weg al gevonden naar de potentiële gever. Er kleeft echter één probleem aan, je kunt de 'barmhartige samaritaan' niet direct op zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid aanspreken zodra hij de boodschap ziet.

Dat kan met narrowcasting nu juist wél!

Schermen binnen uw bedrijf of in uw winkels zijn uitstekende digitale fondsenwervers! De schermen kunnen de meest indringende beelden en informatie vertonen, welke ieder gul hart zal raken. Uw kijkers zullen sympatiseren met uw steun aan dat ene Goede Doel, hetgeen ook weer positief afstraalt op uw organisatie.

En ziet u dan iemand kijken naar die ene boodschap.....toe, wees dan zo vriendelijk en spreek die persoon aan. Het Goede Doel zal u dankbaar zijn!

Hieronder ziet u een aantal voorbeelden welke gebruikers van het Merit Media systeem onlangs hebben ingezet ter werving voor hun Goede Doelen:

Geld voor Goede Doelen werven met narrowcasting

 

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444