U bent hier

Klant in Beeld #6: Prise d'eau Golf in Tilburg

Auteur: 
Leslie Stubbs
Deel deze pagina

Golfclub Prise d’eau is een golfclub gevestigd in een prachtig bosgebied tussen Tilburg en Gilze-Rijen.

Ze bieden een uitdagende en afwisselende 27-holes wedstrijdbaan welke beschikt over de hoogste classificatie van de NGF; de A-status. Deze baan is een uitdaging voor elke golfer en is daarmee uitermate geschikt voor het houden van (inter)nationale toernooien. De uitgebreide oefenaccommodatie bestaat o.a. uit een overdekte en verlichte driving range met 24 afslagplaatsen, verlichte puttinggreens en een par 3 baan.
Daarnaast beschikt Prise d’eau over een mooi groot terras en een gezellige brasserie met lunch en diner-mogelijkheden, waar je ook nog eens kan genieten van een heerlijke maaltijd.

Verder zijn er diverse vergadermogelijkheden. Zo kan er gebruik gemaakt worden van The Lounge, welke prachtig uitzicht biedt op de golfbaan.
Deze sfeervolle ruimte is voorzien van een mooie bar en is daarmee een geschikte plek voor een receptie of borrel.

Al met al is Prise d’eau een mooie plek in een mooie omgeving, waar je tot rust kan komen, kan genieten van golf op topniveau en daarnaast ook hartelijk ontvangen wordt als je niet van golf houdt. 

We spraken met NicKlaassen, verantwoordelijk voor de marketing & sales bij Prise d’eau.


Jullie maken nu al 4,5 jaar gebruik van ons narrowcasting systeem. Hoe is de keuze voor Merit Media toentertijd tot stand gekomen?

Hans en Marc zijn beiden certificaathouder van Prise d’eau en zijn dus regelmatig op de club te vinden. Zij hebben ons destijds gevraagd of Merit Media een rol zou kunnen spelen in de beeldschermcommunicatiebij de receptie. Zo is het balletje gaan rollen.

Wij zijn altijd van mening geweest dat dergelijke innovatie goed aansluit bij onze eigen visie en dus hetgeen wij willen uitstralen. Zo zijn ook wij continue bezig met productontwikkeling én verbetering. We proberen een leidende rol te pakken binnen de Nederlandse golfmarkt en willen onze leden zo goed mogelijk bedienen.

Het communiceren middels beeldschermen is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Wat is er in jullie ogen op dat vlak veranderd?

Uiteraard is er op dit vlak een hoop veranderd en wij zijn van mening dat je deze trends wel moet volgen. Zo is een prikbord met formulieren niet meer van deze tijd, maar wil men op een snelle en efficiënte manier geïnformeerd worden. Ook het visuele aspect is natuurlijk van groot belang. Een mooi scherm kan fungeren als een eye-catcher en als de content ook nog eens makkelijk en aantrekkelijk gepresenteerd kan worden is dit alleen maar van toegevoegde waarde voor ons.

Hoe zorgen jullie ervoor dat het personeel betrokken is of raakt bij jullie digitale communicatie? Is er bijvoorbeeld een vast aanspreekpunt die de narrowcasting beheert en  controleert?

Voor ons is betrokkenheid en de planmatige inzet van narrowcasting van essentieël belang. Het is een volwaardig onderdeel in onze communicatie en moet net zoals bijvoorbeeld de website en drukmateriaal aansluiten bij de look & feel van Prise d’eau. Narrowcasting is dus een volwaardig onderdeel geworden van ons marketing-communicatieplan en dus zijn deze medewerkers hier ook aanspreekpunt voor.

Wat was jullie reden voor de aanschaf van narrowcasting?

Ik heb het net al kort toegelicht. Met de tijd meegaan, doorontwikkeling en een stuk professionalisering. Narrowcasting is eigenlijk voortgekomen uit een stukje wachtverzachting bij onze receptie.
Elke 8 minuten kunnen er 16 mensen starten met golfen. Niet iedereen kan tegelijk geholpen worden, een stukje informatievoorziening en entertainment komt hierbij goed van pas!

 

 

 

 

 

 

 



Wij bellen en mailen jullie regelmatig met nieuwe content en updates voor het systeem. Hoe ervaren jullie onze 24/7 service?

Heel erg goed en attent. Zo zitten de receptionistes met de rug naar het scherm toe en zien vaak zelf niet als bepaalde content niet optimaal wordt weergegeven. Een belletje van jullie kant is daarom erg fijn. Daarnaast zitten jullie niet stil en blijven het systeem doorontwikkelen, ook dat vind ik een groot pluspunt.

Het crossmediaal benaderen van de doelgroep wordt steeds belangrijker. In hoeverre kan Merit Media hieraan voldoen door middel van de presentaties/ templates?

Dit gaat erg goed. Herkenbaarheid is erg belangrijk. De look & feel van Prise d’eau moet zoveel mogelijk terugkomen in alle communicatiemiddelen. Ook jullie templates sluiten hier erg goed op aan. Zo hebben jullie onlangs een nieuwe Roll-Your-Own in onze huisstijl ontwikkeld waar we erg tevreden mee zijn en waarmee we in een handomdraai in onze eigen huisstijl kunnen communiceren met onze leden/ bezoekers.

Volgens ons heeft narrowcasting 5 belangrijke functies: informeren, stimuleren, motiveren, masseren en adverteren. Welke is/zijn bij jullie van toepassing?

Informeren, adverteren en masseren.

Hoe zou je Prise d’eau kunnen omschrijven in een aantal kenmerkende trefwoorden?

Mensen amuseren, thuis voelen, tweede huis, sociale contacten delen en sportief zijn.

Hoe zou je Merit Media in één zin omschrijven?

Een jong, enthousiast en innovatief bedrijf met verstand van zaken en passie voor beeldschermcommunicatie.

Op zoek naar een gezellige golfclub waar je niet alleen je sportieve prestaties kan verbeteren, maar ook nog eens kennis kan maken met échte Tilburgse gastvrijheid?
Neem dan eens een kijkje op de website of Facebookpagina!

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444