U bent hier

Klant in Beeld #5: Reitsma Groep in Amersfoort

Auteur: 
Hester Naaktgeboren
Deel deze pagina

Als in 1996 de eerste mobieltjes op de markt verschijnen bundelen de dan 20 en 22-jarige vrienden Pieter Reitsma en Bart Visser hun krachten en besluiten geen producten, maar service te gaan leveren. Reitsma Groep is een feit! Tegenwoordig heeft Reitsma zich meer ontwikkeld en biedt veel meer aan dan alleen telecom. Met een team van meer dan 50 specialisten en een modern kantoor in Amersfoort is er veel, maar tegelijk ook weinig veranderd; ze leveren nog steeds service.

We spraken met Teunis Arendse, systeem- en netwerkbeheerder bij Reitsma. Na bijna 8 jaar narrowcasting van Merit Media zijn we benieuwd hoe het systeem met ze meegegroeid is.


Het medialandschap is de afgelopen jaren veel veranderd. Jullie maken nu al bijna 8 jaar gebruik van ons narrowcasting systeem, wat toentertijd al heel vooruitstreven was. Is er in jullie ogen veel veranderd op het gebied van (beeldscherm)communicatie?
Er is best veel veranderd in vergelijking met vroeger. Vroeger was het er simpelweg niet, nu is het er wel en wordt het ook veel actiever gebruikt. Zo gebruiken wij het inmiddels ook in de demoruimte en niet meer alleen als wachtkamer tv.

Hoe zijn jullie bij ons terecht gekomen? Hadden we stevige concurrentie?
Onze directeurs kennen elkaar van vroeger, toen ze beiden actief waren in de telecombranche. Zodoende is de narrowcating van Merit Media ook bij ons terecht gekomen.
Demoruimte Reitsma Telecom
Hoe zorgen jullie ervoor dat het personeel betrokken is of raakt bij jullie digitale communciatie? Is er bijvoorbeeld ook een vast aanspreekpunt die de narrowcasting beheert en controleert?
Ik ben samen met de marketing afdeling het vaste aanspreekpunt voor de narrowcasting. Het personeel zelf is er onderhand wel aan gewend dat het er hangt en dat het altijd draait, maar door de vele contactmomenten met Merit Media blijven we allemaal meer betrokken.
   
Jullie motto is altijd geweest; wij leveren geen producten maar service. Is de narrowcasting ook een onderdeel van deze service of hebben jullie een andere reden voor de aanschaf van een dergelijke communicatie tool?
De reden dat wij narrowcasting hebben is het informeren over onze diensten en dat is een extra service! Zo blijven onze klanten vanzelf op de hoogte van productinformatie en nieuwe releases.

Hoe belangrijk is service vandaag de dag nog volgens jullie?
In de praktijk zien we dat klanten vaak vragen en verzoeken hebben waar we ze graag persoonlijk bij willen helpen. Daarnaast monitoren wij bijvoorbeeld ook het netwerk van al onze klanten. Dit hoeft niet, maar dit doen we wel om ze te ontzorgen en onszelf hiermee te onderscheiden.

Wij bellen en mailen jullie regelmatig met nieuwe content en updates over het systeem. Hoe ervaren jullie onze 24/7 service?
Ik denk dat die service een goede insteek is. Narrowcasting is (onbewust) vaak toch bijzaak in de communicatie en met jullie contactmomenten maak je de klant bewust van jullie diensten. De service bevalt ons goed want jullie denken goed mee.   
    
Volgens ons heeft narrowcasting 5 belangrijke functies; Informeren, Stimuleren, Motiveren, Masseren en Adverteren. Welke is/zijn bij jullie van toepassing en waarom?
In ons geval vooral het informeren van bezoekers en klanten. Als ze hiermee gestimuleerd worden om iets extra's bij ons af te nemen dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Wat vinden jullie van interactieve narrowcasting? Heeft dit de toekomst en waarom wel/niet?
Het heeft denk ik wel de toekomst. Zo zijn er bijvoorbeeld leuke interactieve tafels waar je heel veel mee kunt, maar ik denk dat het voor ons zelf niet zozeer van toepassing is.   

Hoe zou u Reitsma Groep in één zin omschrijven?
Reitsma voorziet elke organisatie in Nederland met een op maat gemaakte ICT en/of telecom oplossing.
   
Hoe zou u Merit Media in één zin omschrijven?
Merit Media is een leverancier van narrowcasting die pro-actief meedenkt.

Bent u op zoek naar een IT of telecom aanbieder waarbij service voorop staat en die altijd met u meedenkt? Neem dan contact op met de Reitsma Groep!

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444