U bent hier

Klant in Beeld #2: Mencia Sandrode uit Zundert

Auteur: 
Hester Naaktgeboren
Deel deze pagina

Mencia Sandrode uit Zundert is een middelbare school waar je een volledige opleiding mavo, en de onderbouw voor havo en vwo kunt volgen. Mencia Sandrode wil leerlingen helpen bij het zoeken en 'verleggen' van hun grenzen: letterlijk en figuurlijk.

Wij spraken met locatiedirecteur Chris Vermeeren, die met zijn school al bijna 3 jaar gebruik maakt van ons narrowcasting systeem. Hoe bevalt de samenwerking en welke meerwaarde biedt het systeem voor de leerlingen en docenten in het onderwijs?
 

  1. Het medialandschap is de afgelopen jaren veel veranderd. Jullie maken nu al bijna 3 jaar gebuik van ons narrowcasting systeem, is er in julie ogen veel veranderd op het gebied van (beeldscherm)communicatie?
    Er is de afgelopen tijd heel veel veranderd en gedigitaliseerd. Wij vinden het belangrijk om mee te gaan in deze trend en deze levert ons veel voor-, maar ook nadelen op. Voordelen zijn bijvoorbeeld de snelle communicatie via internet (onze site, narrowcasting), digiborden en de korte responstijden. Een voordeel wat soms ook een nadeel met zich meebrengt is Social Media. Hiermee kunnen we snel onze leerlingen en hun ouders bereiken maar het kan ook een kwetsende keerzijde hebben. Hiervoor hebben we een speciaal -uit nood geboren- Social Media protocol opgericht. Consequent zijn is heel belangrijk.
     
  2. Jullie vallen onder het SKVOB waar ook onze klanten Mencia de Mendoza, het OLV en de International School onder valt. Zijn jullie via hen ook bij ons terecht gekomen?
    Wij zijn via Mencia de Mendoza bij jullie terecht gekomen. We hadden eerst zelf een monitor met een powerpoint presentatie maar dit was niet professioneel en uitgebreid genoeg. Bij het Mencia in Breda zagen we dat het goed en naar tevredenheid werkte en toen hebben wij besloten dit ook te gaan gebruiken.
     
  3. Hoe zorgen jullie ervoor dat de leraren betrokken zijn of raken bij jullie digitale communicatie? Is er bijvoorbeeld een vast aanspreekpunt die de narrowcasting beheert en controleert?
    De docenten zijn allemaal betrokken want ze zijn er afhankelijk van! Roosterwijzigingen, veranderingen in lokalen of bijzondere wijzigingen komen allemaal direct op de schermen te staan. Docenten mogen ook zelf input leveren en er zijn twee personen die de site en het narrowcasting systeem netjes beheren.
     
  4. Wat is de reactie van de kinderen en leraren op het digitale scherm? Zijn zij ook betrokken bij de invulling van het scherm?
    Voor de scholieren geldt ook dat ze afhankelijk zijn van het scherm omdat daar alle recente wijzigingen op verschijnen. De leerlingen zelf zouden wat ons betreft wel wat meer betrokken mogen zijn maar gelukkig pakken de leraren dit goed op door bijvoorbeeld kampioenschappen of jarigen op de schermen te vermelden. In de ochtend laten we wat serieuzere content zien zoals roosters, maar in de middag staan hier vaak ook wat leuke en grappige dingen tussen.
    Klant in Beeld Mencia Sandrode Zundert
  5. Hoe zorgen jullie dat uitvallende docenten of roosterwijzigingen tijdig op het scherm komen?
    's Ochtends vroeg werken de twee narrowcasting aanspreekpunten de wijzigingen bij vanuit onze roostersoftware. Dit kunnen we vanuit kantoor doen als ze vroeg beginnen, maar kan natuurlijk ook vanuit huis wat heel handig is.
     
  6. Hoe ervaren jullie deze digitalisering in het onderwijs?
    We volgen de digitalising op de voet en ik denk dat dit alleen maar meer wordt de komende jaren. We experimenteren hier ook mee met bijvoorbeeld 'Bring Your Own Device' klassen. Leraren en leerlingen mogen dan zelf kiezen welk medium ze meenemen, als ze dit maar ten goede inzetten voor het desbetreffende vak. Laptops, tablets, smartphones; we proberen te kijken wat we hier mee kunnen tijdens de lessen. We moeten alleen niet vergeten dat niet alles digitaal is en hoeft!
     
  7. Wij bellen en mailen jullie regelmatig met nieuwe content en updates over het systeem. Hoe ervaren jullie onze 24/7 service?
    Dit is super! We maken lang niet overal gebruik van maar het is altijd leuk om op de hoogte te blijven en eventuele vragen of problemen worden altijd meteen opgelost.
     
  8. Jullie maken op de schermen geen gebruik van advertenties of aanvullende vermakelijke presentaties en sfeerbeelden. Is dit een bewuste keuze?
    We zijn een kleine school en we gebruiken het scherm echt ter informatie. Advertenties hebben voor ons weinig zin want de scholieren zijn vaak de doelgroep niet. Tijdens open dagen gebruiken we de schermen wel ter info maar omdat we zo kleinschalig zijn kennen ouders en kinderen de school meestal al wel en is een open dag meer een eindtraject.
     
  9. Hoe zou u het Mencia Sandrode in één zin omschrijven?
    Het Mencia Sandrode biedt aantrekkelijk onderwijs in een prettige omgeving met aansprekende mensen!
     
  10. Hoe zou u Merit Media omschrijven voor mensen die ons niet kennen?
    Merit Media biedt informatievoorziening op een aantrekkelijke manier door praktisch mee te denken middels korte lijnen.

Zoekt uw zoon of dochter nog een prettige school in de buurt van Breda waar ontwikkeling en het verleggen van grenzen voorop staat?
Kom dan gerust langs in Zundert of neem een kijkje op de website.

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444