Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Klant in beeld #19: Sportcentrum Coach

Sportcentrum Coach in Waalre is dé gym voor zowel volwassenen en jeugd! Onder begeleiding van gecertificeerde Coaches helpen zij de leden met het behalen van de sportieve doelstellingen. Naast het reguliere fitnessprogramma zijn er ook verschillende groepsessen zoals Zumba, Spinning, Body & Mind lessen. Naast al deze diensten is de sportschool ook een gecertificeerd preventiecentrum waar men terecht kan voor diverse specialisaties zoals: Overgewicht en/of obesitas, (Pre) diabetes, Reumatische aandoening en Covid revalidatie. Om alle doelgroepen goed te kunnen bereiken maakt Sportcentrum Coach al jaren gebruik van het TINS narrowcastingsysteem. Onze collega Hermie is naar Waalre afgereisd en ging het gesprek aan met eigenaar Richard Maatjes om hem te vragen naar zijn bevindingen tot nu toe.

Jullie maken nu bijna twee jaar gebruik van ons narrowcastingsysteem. Hoe bevalt dit tot nu toe?
Tot nu toe hartstikke goed! Vooral de flexibiliteit, de content, de mogelijkheden en het meedenken vanuit jullie zijn voor mij de onderscheidende en bepalende zaken waardoor ik voor jullie heb gekozen.

Wat was jullie reden voor de aanschaf van dit communicatiemedium?
We hadden voorheen televisiezenders aanstaan, maar hier werd ik helemaal gek van want iedereen wil steeds wat anders zien. Daarbij draait er ook altijd muziek waardoor een serie niet te volgen is; het geluid van de schermen staat namelijk uit.

Hoe zijn jullie destijds bij ons terecht gekomen?
Via internet had ik opgezocht wat de mogelijkheden waren. Eigenlijk eerst specifiek in onze branche -wat betreft narrowcasting- maar ik merkte al snel dat je moest investeren in de schermen, de speler en een stukje software om vervolgens alles zelf te moeten doen. Schermen had ik al dus ben ik op zoek gegaan naar een bedrijf waarbij ik eigenlijk alleen maar een speler nodig had, het stukje software en de content. Daarnaast was ik op zoek naar een bedrijf die mij zou ontzorgen.

Hoe is eigenlijk de keuze voor Merit Media tot stand gekomen? Waren er in die periode ook nog andere partijen betrokken?
Ik heb de vergelijking gemaakt tussen 3 verschillende aanbieders. Het belangrijkste tijdens het vergelijken was het stukje content wat door de aanbieder aangeleverd zou worden. Ook was het voor mij heel belangrijk dat de content zelf in te richten was, maar ik wel beschikking had tot een hele database met input. Ik was ook op zoek naar een bedrijf die mij kon helpen wanneer ik een idee, flyer of filmpje heb want het lukt mij niet altijd om het er zelf op te zetten. Dus het stukje service, een stukje content en de vrije indeling, dat was voor mij doorslaggevend. Daarin is gewoon geen enkele andere aanbieder zoals jullie.

Wij bellen en mailen jullie regelmatig met nieuwe content en updates over het systeem. Hoe ervaren jullie onze service?
Heel prettig, ik hou heel erg van het persoonlijke contact. Jullie mailen, bellen of appen en die persoonlijke benadering vind ik heel prettig. Vind je het niet te veel? Nee absoluut niet! Ik heb het idee dat jullie erbovenop zitten en dat ervaar ik als erg prettig. Narrowcasting is bij mij niet altijd top of mind dus als ik een berichtje krijg, word ik er weer aan herinnerd en weet ik: oh, ik moet er iets mee doen! Dus hoe vaker, hoe beter het voor mij werkt!

Jij bent het vaste aanspreekpunt m.b.t. narrowcasting. Hoe bevalt deze rol en neemt het narrowcasting beheer je veel tijd in beslag?
Ik heb bewust de keuze gemaakt om dit stukje zelf te doen, daardoor is het net als alle andere taken; het is een taak. Ik merk dat ik er pas iets mee doe wanneer mijn teamleden het direct aan mij vragen of als ik een berichtje van jullie krijg. Eigenlijk wil ik ook voor narrowcasting een bepaalde tijdseenheid per week reserveren om er even mee bezig te zijn, want we kunnen er denk ik, nog meer uithalen dan dat we al doen. Maar zoals ik al zei, ik ervaar het als heel prettig dat, wanneer ik te laks ben of te lang niets heb gewijzigd, jullie aan de bel trekken. Ook is het fijn dat ik het e.e.a. ‘over de schutting’ kan gooien en ervaar ik dat jullie er ook echt wat mee doen.

Wat zijn de reacties van jullie leden op de narrowcastingschermen?
Door de variatie en omdat er regelmatig door jullie nieuwe content op wordt gezet zoals: geheugentrainers, filmtrailers en andere entertainment-items, horen we eigenlijk nooit bezwaren t.o.v. televisiezenders. We zorgen er uiteraard ook voor dat de content interessant blijft. Actuele content zoals destijds de Tour de France vinden ze erg leuk. Het meest populair zijn echt de geheugentrainers, het op een leuke manier moeten nadenken over een spelletje.

Hebben jullie nog andere communicatiemiddelen voor jullie leden? Maken jullie bijvoorbeeld gebruik van nieuwsbrieven, app o.i.d.?
We hebben een nieuwsbrief maar die sturen we alleen wanneer er informatie is die leden móéten krijgen. Gezien deze niet frequent gestuurd wordt, opent slechts één derde van de leden de mail, daar zouden we meer mee moeten doen. Soms leggen we een flyertje op de balie en communiceren we via de social-mediakanalen Facebook en Instagram.

Hoe zou je Sportcentrum Coach omschrijven?
Een sportcentrum waar een zeer grote doelgroep terecht kan van heel jong tot heel oud. De jongste is 2,5 jaar en doet mee met tuimeljudo en het oudste clublid is 93. Daardoor is de doelgroep heel breed maar ook weer heel specifiek. Sportcentrum Coach onderscheidt zich primair door de kwalitatieve begeleiding voor specifieke doelgroepen, zoals mensen met overgewicht, obesitas, prediabetes, aangeboren hersenletsel, ex-COVID-patiënten, dat zijn echt de specialisaties. Daarnaast heb je nog de 'normale’ sporters, die bieden we kwalitatieve begeleiding op hun training, een stukje voedingsbegeleiding en coaching. Als we kijken naar alle groepslessen, voor kinderen en volwassen sporters, is er gewoon een hele brede variatie waardoor er voor iedereen wat wils is.

Hoe zou je Merit Media in één zin willen omschrijven?
Één zin wordt lastig! In dienstverlening is Merit Media een zeer hoogstaand bedrijf wat altijd met je meedenkt en zorgt voor een oplossing. En hardwarematig; ik heb nog nooit problemen met de speler gehad, het werkt gewoon echt altijd! Als wij lokaal een internetstoring hebben dan blijft het gewoon doordraaien. Softwarematig heb ik alle vrijheid om dingen te veranderen en in te delen. De eenvoud waarmee ik bepaalde dingen kan doen, tja… het is narrowcasting voor dummies. De dienstverlening ligt gewoon heel hoog en dat merk je aan alles!

Deel deze pagina
Laatst gewijzigd: 
13 juni 2023
Contact

Merit Media
Breda International Airport
Bredasebaan 10
4744 RZ Bosschenhoofd

informatie@meritmedia.nl
085-4018444

Privacyverklaring