Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Klant in Beeld #17: Batenburg Techniek

Auteur: 
Dennis Coremans

Met meer dan 1.200 medewerkers is Batenburg Techniek als technisch dienstverlener actief in het hart van de smart industry. De focus ligt op het ontwikkelen van slimme oplossingen in de industriële automatisering, het leveren van industriële componenten en het verzorgen van de installatie ervan.

Ruim twee jaar geleden zijn wij door Batenburg Techniek benaderd tijdens hun zoektocht naar een nieuw communicatiemiddel. Na een succesvolle pilot in Rotterdam is het narrowcastingsysteem over de gehele organisatie uitgerold. Op de 15 locaties in Nederland is narrowcasting inmiddels niet meer weg te denken! Een mooi moment om eens terug te blikken met Elvire Verpoorte die vanuit haar rol als marketingcommunicatie adviseur zeer nauw betrokken is geweest bij de uitrol en het gebruik van het TINS narrowcastingsysteem.

Jullie maken nu ruim één jaar gebruik van het TINS narrowcasting systeem. Hoe bevalt dit tot nu toe?
Eigenlijk hartstikke goed! De laagdrempeligheid van het systeem spreekt me enorm aan, even snel een bericht plaatsen werkt zeer eenvoudig. Vanuit mijn rol als hoofdgebruiker heb ik een goed overzicht over de landelijke contentstroom, waar ik zelf de regie over heb, en de lokale contentstromen die door de lokale beheerders zelf worden ingevuld.

Hoe is destijds de keuze voor Merit Media tot stand gekomen? Welke criteria waren van belang bij de selectie?
We hadden op 2 vestigingen al narrowcasting draaien, het pakket dat we destijds in gebruik hadden voldeed niet aan onze behoefte. Met name de beperkte mogelijkheden wat betreft mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid waren niet voldoende. We zijn toen op zoek gegaan naar een ander systeem. Via Batenburg Mechatronica, die al jarenlang een prettige samenwerking heeft met jullie bedrijf, kwamen wij met jullie in contact.

Wat was de reden voor de aanschaf van een narrowcasting-systeem?
Batenburg Techniek is de laatste jaren enorm gegroeid tot een 1200 medewerkers verdeeld over 15 locaties. Iedere locatie heeft zijn eigen specialisme en is gefocust op zijn eigen werkgebied. Hierdoor missen collega’s vaak het gevoel dat ze onderdeel zijn van een veel groter geheel. Aan ons, als communicatieafdeling, de taak om hier verandering in aan te brengen. Tijdens onze zoektocht naar een geschikt communicatiemiddel kwamen we al snel tot de conclusie dat we op een subtiele/ vrijblijvende manier nieuwsberichten, foto’s en video’s willen delen. Narrowcasting was voor ons de beste keuze om deze behoefte te vervullen.

Inmiddels zijn bijna alle Batenburg-locaties aangesloten. Dat is nogal wat! Hoe hebben jullie dit onderling verdeeld en neemt het beheer veel tijd in beslag?
Als hoofdgebruiker valt dat eigenlijk reuze mee. Dit komt mede doordat we samen met jullie het systeem zo hebben ingericht dat er een mix is te zien van landelijke content en lokale content. Het landelijke deel neem ik voor mijn rekening deze stroom is op alle locaties hetzelfde. De lokale input zoals verjaardagen, zoals jubilea en andere intern nieuws, wordt geleverd door de lokale gebruiker die zelf werkzaam is op de locatie. Zij hebben ook toegang tot het online CMS en hebben zelf de regie over een deel van de uitzending. Er is dus eigenlijk altijd wel wat nieuws te zien op de schermen waardoor het aantrekkelijk blijft om naar de uitzending te kijken.

Hoe zorgen jullie ervoor dat het personeel betrokken is of raakt bij jullie digitale communicatie?
We proberen via andere communicatie kanalen zo veel mogelijk door te verwijzen naar de informatie die te zien is op het narrowcastingsysteem. Daarnaast hebben we tijdens de uitrol goed nagedacht over de posities van de beeldschermen. We hebben gekeken naar locaties waar mensen samenkomen of even moeten wachten denk bijvoorbeeld aan een kantine, koffie-automaat en centrale ruimtes.

Wij bellen en mailen jullie regelmatig over nieuwe content en updates die beschikbaar zijn in het systeem. Hoe ervaar je onze service?
Een hele fijne bijkomstigheid! De afgelopen maanden hebben we bijvoorbeeld gebruik gemaakt van de content omtrent het EK en Olympische spelen. Dit soort events leven enorm onder het personeel en zorgen voor extra betrokkenheid om even naar de uitzending te kijken groter wordt. Daarnaast is het een prettige reminder waardoor wij gefocust blijven om ook zelf nieuwe dingen te plaatsen.

Volgens ons heeft narrowcasting 5 belangrijke functies; Informeren, Stimuleren, Motiveren, Masseren en Adverteren. Welke functies zijn bij jullie van toepassing en waarom?
Informeren en motiveren zijn voor ons de belangrijkste functies. Zoals ik eerder al aangaf informeren we collega’s over het landelijke bedrijfsbrede nieuws. Maar ook het informeren van bezoekers die bijvoorbeeld plaatsnemen in een wachtruimte. Maar ook motiveren past goed bij de manier waarop wij narrowcasting inzetten. Zo hebben we net een interne campagne gelanceerd in het kader van duurzaamheid. Het is dan ook leuk om hier meer informatie over te geven. Maar ook het motiveren om mee te doen aan team-uitjes of andere bijeenkomsten.

Wat vind je van interactieve narrowcasting? Heeft dit de toekomst en waarom wel/niet?
In de basis vervult passieve narrowcasting onze behoefte. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor onze collega’s in de productie bijvoorbeeld wel interessant kan zijn. Denk bijvoorbeeld aan het oproepen van planningen of het oproepen van technische tekeningen.

Jij bent het vaste aanspreekpunt m.b.t. narrowcasting. Hoe bevalt deze rol?
Deze rol bevalt me erg goed mede omdat ik het gewoon een ontzettend leuke manier van communiceren vindt. Daarnaast ben ik erg blij met de samenwerking waardoor we makkelijk kunnen schakelen en het gesmeerd loopt. Inmiddels weten collega’s mij intern te vinden wanneer er vragen zijn over narrowcasting. De tijd die ik er in steek levert een goede bijdrage aan de doelstellingen die we hebben.

Loop je wel eens ergens tegen aan in het systeem of heb je misschien nog wensen?
Nee, momenteel vervult jullie systeem prima in onze behoefte en loop ik niet tegen beperkingen aan. Als ik iets zou moeten zeggen dan is het de look-and-feel van het CMS. Deze oogt wat ouder en kan misschien een wat moderner jasje krijgen. Al realiseer ik me dat het CMS gebouwd is om functioneel te zijn en dat is het gelukkig ook!

Hoe zou je Batenburg Techniek omschrijven?
Batenburg Techniek is een technisch dienstverlener en is actief in het hart van de smart Industry. Het bedrijf is opgedeeld in 3 divisies Batenburg Industriële Automatisering, Batenburg Industriële Componenten en Batenburg Installatietechniek. Onze pay off “Smarter focus, Brighter tomorrow” staat voor het verbeteren van bestaande techniek met de focus op duurzaamheid. We denken dus niet alleen mee in de oplossingen voor onze klanten maar ook hoe we deze in de toekomst beter, schoner en duurzamer kunnen maken.

Hoe zou je Merit Media in één zin willen omschrijven?
Een jong actief bedrijf dat erg servicegericht is en goed meedenkt over hoe wij narrowcasting het beste kunnen inzetten binnen onze organisatie.

Deel deze pagina
Instagram update
Contact

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444

Privacyverklaring