Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Klant in beeld #13: Wasco

Auteur: 
Dennis Coremans

Wasco is dé groothandel in verwarming, sanitair, airconditioning, ventilatie en onderdelen. Wasco ontzorgt haar klanten met nuchter en vakkundig advies, verrassend innovatieve oplossingen en een snelle, foutloze levering. Naast de 34 fysieke winkels biedt de gebruiksvriendelijke webshop een zeer uitgebreid assortiment van ruim 500.000 producten. 
Wasco maakt inmiddels ruim een jaar gebruik van het TINS narrowcastingsysteem, een mooi moment om een bezoek te brengen aan het hoofdkantoor in Apeldoorn, we spraken campagne-marketeer Gemma van den Essenburg.



Jullie maken nu al bijna één jaar gebruik van ons narrowcasting systeem. Hoe bevalt dit tot nu toe en wat is hiervan de toegevoegde waarde voor Wasco?

Het systeem bevalt erg goed. We waren al bekend met narrowcasting. Helaas werkte het vorige systeem niet optimaal waardoor we vaak problemen hadden. We waren continu bezig om het systeem “in de lucht te houden”, iets wat veel tijd en geld kostte. Gelukkig behoren deze problemen tot het verleden en zien we nu alleen nog maar de voordelen van narrowcasting.



Hoe zijn jullie bij ons terecht gekomen? 

We hebben jullie gevonden via internet. We hebben toen een kennismakingsgesprek gehad en het balletje is toen gaan rollen.



Hoe is de keuze voor Merit Media tot stand gekomen? Welke criteria waren van belang bij de selectie?

Tijdens het selectieproces hebben we specifiek gekeken naar de kennis en expertise van de leveranciers. We hadden duidelijk voor ogen dat we het dit keer anders moesten aanpakken. Of we doen het goed of we trekken de stekker uit het narrowcasting-project, dat laatste had uiteraard niet onze voorkeur. Wat opviel was dat veel leveranciers een narrowcasting-systeem leveren als aanvulling op hun totale dienstverlening en dan mis je toch een stuk specifieke kennis, expertise en ervaring. De doorslag om met jullie in zee te gaan was met name de manier waarop jullie werken. De nadruk ligt niet zo zeer op het technische gedeelte maar meer op hoe onze boodschap het beste in beeld komt. Daarnaast ontlasten jullie ons door het systeem continu te monitoren, zowel technisch als visueel. Zeker gezien onze eerste ervaring was dit voor ons een enorme pré.



Hoe zorgen jullie ervoor dat het personeel betrokken is of raakt bij jullie digitale communicatie? Is er bijvoorbeeld ook een vast aanspreekpunt die de narrowcasting beheert en controleert?

Dit is heel erg wisselend, van sommige vestigingen krijgen we enorm veel input en van de andere minder. Met name vestigingen die zelf actief zijn in het organiseren van events vragen vaak of er een aankondiging geplaatst kan worden in de uitzending. Alle marketeers hebben toegang tot het CMS en dat is algemeen bekend bij onze collega’s op de vestigingen. Een vast aanspreekpunt is dus eigenlijk de marketingafdeling zelf.



Wat was de reden voor de aanschaf van een narrowcastingsysteem?

We hebben 34 vestigingen die centraal worden aangestuurd vanuit ons hoofdkantoor in Apeldoorn. De uitdaging voor onze marketingafdeling is vaak, hoe je al die verschillende boodschappen die je wil overbrengen, op een effectieve wijze terecht komen bij de klant in de winkel. 
Voorheen maakten we veel gebruik van posters maar al snel bleek dat dit niet altijd even goed werkt. Oude posters die niet meer actueel waren hingen vaak nog in de winkel of er hingen meerdere posters in de winkel die het algehele winkelbeeld verstoorden. Dit kon efficiënter en tijdens onze zoektocht kwamen we al snel uit op narrowcasting. Waar je veel sneller mee kan schakelen, meerdere boodschappen in de uitzending kan plaatsen en ruimte kan bieden aan leveranciers om de naamsbekendheid van hun merk of product te vergroten.



Hoe belangrijk is onze service volgens jullie?

De beloften die tijdens het eerste gesprek zijn gedaan wat betreft de service zijn jullie helemaal nagekomen. Wij ervaren alleen gemak van het systeem en eigenlijk nooit ongemak. Technische uitdagingen zijn vaak al door jullie opgepakt voordat wij er op het hoofdkantoor weet van hebben. 



Wij bellen en mailen jullie regelmatig met nieuwe content en updates over het systeem. Hoe ervaren jullie onze 24/7 service? 

Een goede aanvulling op het totale pakket. Het aanbod is zeer divers waardoor niet altijd alle nieuwe content past bij onze doelgroep. Maar wanneer er iets tussen zit dat past gebruiken we het eigenlijk altijd wel. Naast de standaard content denken jullie met ons mee. Een mooi voorbeeld was de snippet die jullie voor ons hadden gemaakt voor onze 50 jaar Wasco campagne zonder dat wij hier om gevraagd hadden. 



Volgens ons heeft narrowcasting 5 belangrijke functies; Informeren, Stimuleren, Motiveren, Masseren en Adverteren. Welke is/zijn bij jullie van toepassing en waarom?

Eigenlijk zijn alle functies bij ons van toepassing. We informeren onze klanten over nieuwe producten en aankomende events. We stimuleren en motiveren de kijker door de Wasco en Ketel Deals onder de aandacht te brengen. Maar ook bijvoorbeeld het Wascollege waar onze klanten opleidingen kunnen volgen. Adverteren doen we met name door onze leveranciers ruimte te geven om hun merk of product te promoten. Daarnaast hebben we onze eigen campagnes die we in beeld brengen. 



Wat vinden jullie van interactieve narrowcasting? Heeft dit de toekomst en waarom wel/niet?

Dit is zeker iets waar wij als bedrijf naar kijken maar dit is wel toekomstmuziek. Wel is het zo dat het echt een toevoeging moet zijn en geen nice to have. Dit betekent dat je dit technisch ook goed aan moet pakken, zodat de klant er echt gebaat bij is. We vinden het belangrijk dat het een verlengstuk wordt van onze verkopers als het gaat om informatievoorziening.



Hoe zou u Wasco in één zin omschrijven?

Onze merkbelofte is “De meest klantgerichte groothandel in de installatiebranche.” En deze merkbelofte dekt ook wel de lading. Bij Wasco hechten we veel waarde aan persoonlijk contact met onze klanten en zo proberen we meer te zijn dan enkel een groothandel. We willen klanten écht verder helpen met gedegen advies, onze dienstverlening en kennisoverdracht



Hoe zou u Merit Media willen omschrijven?

Ik denk dat we wel bij elkaar passen. Onze merkbelofte komt heel dicht bij waar jullie ook voor staan. Klantgerichtheid, waar zit de klant op te wachten? Dat is precies waar jullie uitstekend op inspringen en waar wij als klant op zitten te wachten.

Deel deze pagina
Instagram update
Contact

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444