U bent hier

Klant in Beeld #10: FysioFit Sprundel

Auteur: 
Dennis Coremans
Deel deze pagina

Voor de tiende editie van klant in beeld zijn we op bezoek geweest bij Menno Franken, mede-eigenaar van FysioFit Sprundel. Deze fysiotherapiepraktijk gebruikt het TINS narrowcastingsysteem inmiddels een jaar in de wachtkamer en oefenruimte. Een mooi moment om te evalueren en te vragen naar zijn ervaringen tot nu toe!

Jullie maken inmiddels een jaar gebruik van ons narrowcastingsysteem. Hoe bevalt dit tot nu toe?
Het systeem bevalt ons erg goed. Sinds de introductie is narrowcasting, naast onze website, de belangrijkste communicatietool van de praktijk. Communiceren via narrowcasting is voor ons een laagdrempelige manier om in contact te komen met onze cliënten. Vaak moet er even gewacht worden in de wachtruimte voor het consult begint, dit is voor ons een ideaal contactmoment.

Wat was jullie reden voor de aanschaf van dit communicatiemedium?
Wij zijn begin 2018 verhuisd naar een nieuwe locatie in Sprundel. We kregen een unieke kans om onze praktijk te vestigen in het oude Rabobank gebouw centraal in het dorp. Als praktijk wil je graag met de tijd mee en ben je op zoek naar innovaties. Het communiceren via narrowcasting is één van deze innovaties die we graag wilden toevoegen. Uiteraard was de link snel gelegd aangezien een van de medewerkers van Merit Media cliënt is bij onze praktijk.

Hoe is de keuze voor Merit Media tot stand gekomen? Welke criteria waren van belang?
Als fysiotherapeut wil je zo veel mogelijk tijd besteden aan de behandeling van de client. Alle zaken daar omheen die aandacht nodig hebben zoals bijvoorbeeld het bijhouden van de website of het narrowcastingsysteem moeten eenvoudig en efficiënt zijn. Een ander belangrijk criteria is dat het systeem altijd moet werken, simpelweg omdat ik geen tijd heb om continu met de schermen bezig te zijn.

Jij bent het vaste aanspreekpunt m.b.t. narrowcasting bij Fysiofit Sprundel. Hoe bevalt deze rol? Neemt het narrowcasting beheer je veel tijd in beslag?
Dit bevalt prima. In het begin was het uiteraard wel even zoeken. Met name hele simpele dingen zoals: wat communiceer ik wel en wat communiceer ik niet? Nu de basis eenmaal staat kost het me weinig tijd om het systeem up to date te houden. En wat helpt is dat het systeem zonder uitzondering altijd doet wat het moet doen.

Hoe wordt het nieuwe communicatiemiddel ontvangen door de doelgroep? Wat zijn hun reacties op narrowcasting?
We krijgen veel positieve reacties, mede omdat we een divers aanbod aan content aanbieden. Vooral voor mensen die in de oefenruimte hun oefeningen doen of een tijdje op een hometrainer zitten is de uitzending een welkome afwisseling. Commercieel gezien werkt het ook erg goed. Om een voorbeeld te geven, sinds de introductie van het narrowcastingsysteem communiceren wij bewust voor welke disciplines men terecht kan bij ons. We merken dat veel bestaande cliënten regelmatig niet op de hoogte zijn van het totaalpakket dat wij bieden. Deze informatie wordt vaak gedeeld met familie en vrienden en we zien dit ook terug in de aanmeldingen.

Jullie hebben bewust gekozen om te communiceren in huisstijl, heeft dit een specifieke reden?
Toen de plannen voor de nieuwe locatie definitief rond waren hebben we bewust ingezet op het doorvoeren van een compleet nieuwe huisstijl. Voorheen deden we dit eigenlijk helemaal niet, hierin moest een stap gemaakt worden. We hebben een huisstijl architect in de arm genomen om dit goed op te zetten. Door het gehele pand heen is de huisstijl op een subtiele manier doorgevoerd. Het was daarom ook logisch om de huisstijl door te voeren in de manier van communiceren via narrowcasting. De vormgevers van Merit Media hebben de informatie-template en logobumper helemaal in lijn met onze huisstijl gemaakt, dit sluit naadloos aan op de rest van de nieuwe huisstijl. De uitzending heeft nu een professionele uitstraling, de eenmalige investering is zeker de moeite waard geweest.

Wij bellen en mailen jullie regelmatig met nieuwe content en updates over het systeem. Hoe ervaren jullie onze 24/7 service?
Erg goed, wanneer de opmaak van een template beter of netter kan dan geven jullie goede opbouwende feedback. Ook type- en spelfouten worden keurig aangepast wanneer dit nodig is. De extra content die jullie aanbieden is vaak algemeen en daarom goed te gebruiken naast onze eigen boodschap.

Volgens ons heeft narrowcasting 5 belangrijke functies: Informeren, Stimuleren, Motiveren, Masseren en Adverteren. Welke is/zijn bij jullie van toepassing en waarom?
Informeren past hebt beste bij de manier waarop wij narrowcasting gebruiken. Motiveren en stimuleren zijn daarnaast ook twee functies die bij ons van toepassing zijn. Een mooi voorbeeld hiervan is de recent gelanceerde nieuwsfeed van Gezondheidsnet die is toegevoegd. De info die hiermee wordt gegeven is voor een groot deel gericht op positieve gezondheidsbevorderende effecten van een goed leefstijl (lichamelijke activiteit, voeding en rust/weinig stress).Naast voor deze aspecten aandacht te hebben tijdens 1 op 1 contact met de cliënten, is dit een extra manier om hen tijdens het wachten hiervan bewust te maken, en hen dus te motiveren en stimuleren!

Hoe zou je Fysiofit in een aantal zinnen omschrijven?
Fysiofit Sprundel is een fysiotherapie-praktijk die een breed scala aan disciplines aanbied binnen de fysiotherapie. Te denken valt aan; sportfysiotherapie, manuele-therapie en bekkenfysiotherapie. Iedere medewerker heeft zich op master niveau gespecialiseerd in diverse disciplines. Door de verschillende specialisaties vullen wij elkaar als team goed aan en kunnen we een breed aanbod aan behandelmethodes aanbieden. Dit in combinatie met een 1 op 1 behandeling door altijd een en dezelfde fysiotherapeut zorgt voor een onderscheidend vermogen.

Hoe zou je Merit Media omschrijven in een aantal kernwoorden?
Betrouwbaar, vooruitstrevend, pro-actief, servicegericht en een autoriteit op het gebied van narrowcasting!

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444