
Merit Media bezocht dit jaar weer de Integrated Systems Europe 2014 in Amsterdam. De ISE is dé innovatiebeurs op het gebied van AV-oplossingen en heeft een groot internationaal karakter. Op maar liefst 36.000 m² vertoonden 952 bedrijven aan een recordaantal van 51.000 bezoekers hun nieuwste producten en toepassingen. Het is dé plek waar trends worden gesignaleerd en innovatieve toepassingen voor narrowcasting, digitale signage en interactieve media kunnen worden ervaren.
De beurs is een groot visueel spektakel. Een primeur waren de ‘kromme’ monitoren, bij de meeste naar ‘binnen’ buigend (hol), maar bij Samsung zelfs naar ‘buiten’ buigend (bol). Op sommige plaatsen zal een dergelijk scherm veel bekijks krijgen en kan het perfect ingezet worden voor interactieve narrowcasting of digitale signage in winkels, kantoren en openbare ruimtes. Het gebruik van gebogen schermen biedt niet alleen een wow-effect, maar kan ook de aandacht van bezoekers effectiever vasthouden en de beleving van content verbeteren.
Verder worden schermen steeds groter en scherper. Wilt u een model op ware grootte op een scherm in uw winkel vertonen? Geen enkel probleem! Bij Samsung kunt u zelfs een 110-inch Ultra HD scherm krijgen. Ultra HD, ook wel 4K genoemd, heeft een resolutie van 3840 x 2160 pixels (16:9). Het beeld is ongelooflijk scherp en realistisch; de losse pixels zijn voor het menselijk oog niet meer te onderscheiden. Deze schermen lenen zich perfect voor high-impact content zoals interactieve productcatalogi, promotievideo’s en evenementen-registraties.
Naast schermen werden ook innovatieve softwareoplossingen getoond, van interactieve presentaties tot dynamische content management systemen voor bedrijven en retailers. Er waren voorbeelden van real-time updates, touch-interactie en integratie van social media feeds, waardoor narrowcasting nog aantrekkelijker en veelzijdiger wordt. Zo kunnen winkels live aanbiedingen tonen, bezoekers polls laten invullen of social media berichten integreren in hun schermcontent. Bezoekers konden zelf ervaren hoe deze technologieën de winkelbeleving, communicatie en klantbetrokkenheid naar een hoger niveau tillen.
De ISE zal in 2015 wederom in de RAI plaatsvinden van 10 tot 12 februari. Wilt u ook inspiratie opdoen voor uw narrowcasting of digitale signage? Laat het ons weten, wij lopen graag met u de beurs af! Maar zoals wij narrowcasters allemaal weten: bewegende plaatjes zeggen meer dan praatjes, en de ISE liet dat dit jaar meer dan ooit zien. Innovatie, creativiteit en interactiviteit stonden centraal, en wij zijn enthousiast om deze trends te vertalen naar onze projecten en oplossingen voor klanten.