U bent hier

Bezint eer gij begint!

Auteur: 
Marc Sytsema
Deel deze pagina

Op steeds meer plaatsen komt u schermen tegen. Narrowcastingschermen. De één wat mooier dan andere, maar we kunnen het niet meer ontkennen, narrowcasting als communicatiemiddel neemt hand over hand toe. In de retail, de zorg, binnen bedrijven, bij de bakker of zelfs op het toilet in publieke ruimten. 

Staat u ook op het punt om uw eerste stappen op het narrowcastingvlak te nemen?

Zorg er dan voor dat u zich een aantal belangrijke vragen stelt!

Zoals het vaak geldt bij (grote) projecten: 'bezint eer gij begint'! Dat geldt uiteraard ook voor de inzet/opzet van een eigen narrowcasting systeem binnen uw organisatie.

Het concreet beantwoorden van de volgende vragen zal bijdragen in het welslagen en succes van uw narrowcasting project:

  1. Wat is uw doelgroep? Tegen wie moeten uw schermen 'spreken'? (Klanten? Personeel? Bezoekers? Prospekts?)
  2. Welke boodschap wilt u overbrengen? Welke soorten informatie heeft u te bieden? (Informatie over uw producten of diensten? Interne informatie? Actueel nieuws van derden? Interactie met uw bezoekers?)
  3. Wat zijn de belangrijkste motivatoren/redenen om middels schermen te communiceren? (Informatieverstrekking? Omzetverhoging? Sfeerondersteuning? Wachtverzachting? Merkbeleving?)
  4. Welke soort (interne) gegevens moeten worden geintegreerd binnen het narrowcasting systeem? (Productgegevens? Commercials? Website informatie? RSS feeds?)
  5. Welke soort content is al beschikbaar en in welk formaat is deze opgebouwd? (Digitale print bestanden? Video? Flash animaties? Interne redactie?)
  6. Wie wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse regie van het systeem en wie produceert nieuwe content? (Wordt de content intern gemaakt of door een derden? Welke personen mogen het content management uitvoeren en volgens welke regels? Wie bewaakt de kwaliteit van de content?)
  7. Hoe vaak zal de content ververst kunnen en/of moeten worden? (Hoe lang is een kijker in de buurt van een scherm? Hoe vaak komt een bezoeker terug binnen een bepaalde tijdsperiode? Hoe snel wordt uw content outdated?)
  8. Waar gaan de schermen opgehangen worden en welke grootte moeten deze hebben? Wie bewaakt op dagelijkse basis de werking van uw systeem? (Weet u dat een advies bij Merit Media gratis en vrijblijvend is en dat zij 24/7 elk TINS-systeem in de gaten houdt?)

​Wilt u geholpen worden met uw besluit wat u moet aanschaffen en organiseren? Bel dan nu direct 085-4018444 en vraag naar Anne, Dennis of Marijke. We maken graag een afspraak met u.

Succes!

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444