U bent hier

Augmented Reality & Narrowcasting: Lego

Auteur: 
Marc Sytsema
Deel deze pagina

De RAI is weer ontruimd en iedere exposant is weer naar huis gereden, maar vaker nog gevlogen.

Bijna 60.000 bezoekers bezochten dit jaar de ISE in Amsterdam. En welke toepassing was echt bijzonder?

Het is bijna onmogelijk een winnaar te kiezen tussen al het audiovisuele geweld. Duidelijk was dat grootte een iets minder prominente rol speelde deze keer. 

Uiteraard wordt alles scherper. De UHD-standaard is door iedereen geadopteerd en de 8K-versie staat al voor de deur te trappelen. 

Maar duidelijk merkbaar is dat de fabrikanten niet alleen maar hun innovatieve spierballen willen vertonen. De meest gerenommeerde merken besteedden deze keer veel aandacht aan toepassingsgebieden van hun ultramoderne monitoren. 

Hele treinstations werden nagebootst en je waande je af en toe in een echte retailomgeving. 

Eén van de meest spectaculaire en ook praktische oplossing vonden wij bij de NEC-stand. Een Augmented Reality oplossing voor Lego, welke al daadwerkelijk operationeel is.

Digitale monitoren gecombineerd met een camera en een augmented reality applicatie blijken een nieuwe dimensie te geven aan interactieve narrowcasting.

Kinderen blijken in de praktijk niet meer bij het scherm weg te slaan en vaders moeten het telkens bezuren met een nieuwe Lego-aankoop....

Andere voorbeelden van interactieve projecten vindt u hier.

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444