Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

6 manieren om inspiratie te vinden voor nieuwe narrowcasting-content

Auteur: 
Dennis Coremans
Tags: 

Voor veel marketeers klinkt de spreuk ”Content is king!” zeer bekend in de oren. Content is in heel veel gevallen dé bepalende factor tot succes, zo ook bij narrowcasting. Wij zien dit dan ook terug bij de organisaties die succesvol gebruik maken van het TINS narrowcastingsysteem. Al deze organisaties hebben één gemeenschappelijke deler, een goed uitgekiend content aanbod dat inspeelt op de behoefte van de kijker. Content is namelijk de brandstof van jouw narrowcastingsysteem. Een goed content aanbod wekt de interesse en zorgt voor geboeide kijkers!

Klinkt logisch en niet al te moeilijk, toch? Helaas blijkt dat het in de praktijk vaak wat lastiger is om op dagelijkse of wekelijkse basis nieuwe onderwerpen of nieuwsitems te vinden. Om je op weg te helpen hebben wij 6 verschillende manieren op een rijtje gezet, die je wellicht een duwtje in de goede richting geven, in jouw zoektocht naar nieuwe narrowcasting-content!

1. Feedback
Misschien ben je zelf wel overtuigd van het feit dat de content past bij jouw doelgroep, maar is dit ook zo? Vraag het eens aan de kijker! Je zult zien dat je altijd feedback krijgt en met een beetje geluk ook input en nieuwe ideeën die je verder helpen.

2. Hergebruiken
Wordt er leuk gereageerd op specifieke onderwerpen? Never change a winning team! Bewaar en hergebruik de content op een later moment.

3. Houd je oren en ogen open
In de wandelgangen, bij het koffiezetapparaat of de gezamenlijke printer... daar hoor je vaak de laatste roddels en nieuws over jouw bedrijf of collega’s! Vanzelfsprekend is dit vaak informatie waar je discreet mee om moet gaan, toch zitten er soms erg leuke onderwerpen bij die je wellicht kunt gebruiken. 

4. Raadpleeg je kalender
Nationale feestdagen, gebeurtenissen of bijzondere dagen om bij stil te staan er zijn gedurende het jaar meer dan genoeg momenten die je op een leuke manier kunt verwerken in de uitzending. Pak deze bron dan ook met beide handen aan. Een groot voordeel is dat de meeste dagen jaarlijks terugkeren, ideaal dus!

5. Nieuws over de branche en/of vakgebied
Het nieuws dat je brengt hoeft niet perse te gaan over de organisatie waar je werkzaam bent. Heb je weleens nagedacht over nieuws uit jouw vakgebied of de branche waar jouw organisatie in actief is? Deze informatie wordt altijd goed ontvangen. Wil je liever niet zoeken? Abonneer je dan bijvoorbeeld op een nieuwsbrief van een website met vakinhoudelijk nieuws. Zo krijg je het laatste nieuws op een presenteerblaadje aangeleverd.

6. Haak in op de actualiteit
Ligt de straat open en moet je daarom je auto elders parkeren? Worden de ramen vandaag gelapt? Is de lift defect? Worden de kerstpakketten vandaag uitgedeeld? Zomaar een aantal voorbeelden van onderwerpen die direct inhaken op de actualiteit binnen jouw organisatie. Dit soort korte mededelingen hebben vaak geen prioriteit omdat het niet bedrijfskritisch is. Dit zijn vaak de berichten die niet, of te laat, worden gelezen wanneer je ze plaatst op intranet of verstuurt via de e-mail. Omdat narrowcasting een snel toegangkelijk en laagdremplig communicatiemiddel is zijn dit soort berichten juist erg waardevol! 

Hoeplijk hebben we je tot nieuwe inzichten gebracht en heb je nieuwe inspiratie gehaald uit deze tips. Ben je toch nog zoekende naar meer inspritatie? Of wil je gewoon meer informatie over narrowcasting? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Deel deze pagina
Contact

Merit Media
Lage Mosten, 49
4822 NK Breda

informatie@meritmedia.nl
085-4018444

Privacyverklaring