Overslaan en naar de inhoud gaan
Afbeelding

Diergaarde Blijdorp

Onze samenwerking met Diergaarde Blijdorp gaat al ver terug. Op vrijdag 8 juni 2012 openden Greenpeace en Diergaarde Blijdorp een bijzondere expositie; de Expo Zeereservaten. Deze expositie was meer dan 10 jaar te bewonderen in het Oceanium van Diergaarde Blijdorp. Bezoekers van de Rotterdamse dierentuin werden hiermee geïnformeerd over het belang van zeereservaten als essentiële oplossing voor vis- en zeenatuurbehoud. Merit Media werd destijds gevraagd om een interactieve touch-applicatie te ontwikkelen.

Binnen enkele weken creëerden we een interactieve applicatie waarmee bezoekers hun eigen vis konden ontwerpen en een naam konden geven. Deze vis zwom vervolgens rond in een 'digitaal aquarium', en zorgden we ervoor dat deze digitale vis uiteindelijk de mailbox van de bezoeker bereikte. Deze innovatieve aanpak stelde Greenpeace in staat om nieuwe leden te werven.

Onze samenwerking met Diergaarde Blijdorp gaat al ver terug. Op vrijdag 8 juni 2012 openden Greenpeace en Diergaarde Blijdorp een bijzondere expositie; de Expo Zeereservaten. Deze expositie was meer dan 10 jaar te bewonderen in het Oceanium van Diergaarde Blijdorp. Bezoekers van de Rotterdamse dierentuin werden hiermee geïnformeerd over het belang van zeereservaten als essentiële oplossing voor vis- en zeenatuurbehoud. Merit Media werd destijds gevraagd om een interactieve touch-applicatie te ontwikkelen.

Binnen enkele weken creëerden we een interactieve applicatie waarmee bezoekers hun eigen vis konden ontwerpen en een naam konden geven. Deze vis zwom vervolgens rond in een 'digitaal aquarium', en zorgden we ervoor dat deze digitale vis uiteindelijk de mailbox van de bezoeker bereikte. Deze innovatieve aanpak stelde Greenpeace in staat om nieuwe leden te werven.

Na het 10-jarige succes van de Greenpeace expositie en de populaire naamvissen-applicatie, besloot Diergaarde Blijdorp de applicatie te behouden. In goed overleg hebben we de applicatie vernieuwd en enkele aanpassingen doorgevoerd.

Als je wilt zien welke vis(sen) het afgelopen uur zijn gemaakt, klik dan hier!


Doelstelling
Het toevoegen van een interactieve beleving.

Resultaat
Een vrolijke en interactieve applicatie waar zowel kinderen als volwassenen actief gebruik van maken. Elke maand worden er zo'n 6000 digitale vissen gemaakt.
Mocht je een bezoekje brengen aan Diergaarde Blijdorp, vergeet dan zeker niet even jouw eigen vis toe te voegen aan het digitale aquarium! Je vindt de touch-schermen in het Oceanium.

Angèle Mann - Fondsenwerver bij Greenpeace Nederland

"Het is prettig samenwerken met Merit Media, ze denken mee, leveren betrouwbare systemen en maken mooie dingen. Wat van toegevoegde waarde is dat zij er alles aan doen om het systeem zo effectief mogelijk te krijgen en houden. We zijn immers naar de beste resultaten voor Greenpeace op zoek".

Zoekt u een echte partner op het gebied van narrowcasting?

Benieuwd naar wat Merit Media voor u zou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op voor een afspraak en een gratis narrowcastingcheck op locatie!

Neem contact met ons op