Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Zo wordt narrowcasting succesvol ingezet binnen jouw branche!

Auteur: 
Dennis Coremans
Tags: 

Het communiceren via narrowcasting heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Steeds meer bedrijven en organisaties ervaren de kracht van narrowcasting ook wel beeldschermcommunicatie genoemd. Door de veelzijdigheid kunnen er binnen iedere denkbare branche eenvoudig meerdere communicatiedoelstellingen behaald worden. Om een goed beeld te krijgen van hoe narrowcasting succesvol wordt ingezet hebben we een aantal branches onder de loep genomen.  

Retail
In een drukke winkel is de kans klein dat je tijd krijgt om iedere bezoeker te woord te staan. Gelukkig biedt het inzetten van narrowcasting uitkomst.
Door narrowcasting slim in te zetten kunt u eenvoudig de klant verwelkomen, de weg wijzen en zelfs voorzien van een goed advies! Daarnaast is narrowcasting een super efficiënt en functioneel communicatiemiddel. Met één druk op de knop voeg je de laatste acties toe die direct te zien zijn in jouw winkel! Een ander voordeel is dat je, in tegenstelling tot een traditionele poster, veel meer informatie kunt delen op een aantrekkelijk geanimeerde manier. Bewegende beelden trekken namelijk veel sneller de aandacht en zorgen ervoor dat de kijker geboeid blijft.

Bouw en industrie
Collega’s informeren die direct een computer of mobiele telefoon beschikbaar hebben is vaak al een hele uitdaging. Maar wat te denken van een bouwplaats of productieomgeving waar dagelijks honderden collega’s aan de slag zijn die niet direct de mogelijkheid hebben om nieuws tot zich te nemen. Om deze doelgroep te kunnen bereiken en effectief te voorzien van nieuws blijkt narrowcasting enorm succesvol te zijn. Door beeldschermen te plaatsen op strategische plaatsen op de bouwplaats of in de productieomgeving zijn jouw collega’s binnen een handomdraai voorzien van het laatste nieuws van de organisatie, KPI’s en procedures.

Zorg
Adequaat communiceren met patiënten en bezoekers is nog nooit zo belangrijk geweest dan vandaag de dag! Door narrowcasting in te zetten binnen zorginstellingen kan je eenvoudig bijdragen aan een positievere ervaring van bezoekers en patiënten.
Een bezoekje aan het ziekenhuis, huisarts of de tandarts is nooit echt leuk. Bezoekers zijn vaak zenuwachtig en willen graag op hun gemak gesteld worden. Helemaal tijdens het wachten! Door narrowcasting in te zetten als wachtverzachter, wordt de wachttijd vaak als minder lang en minder onaangenaam ervaren.

Onderwijs
De huidige generatie studenten zijn gewend aan snelle informatievoorziening en zijn bovendien scherm georiënteerd. Met een oud stoffig prikbord als communicatiemiddel ga je het vandaag de dag niet meer redden! Gelukkig biedt narrowcasting de oplossing als digitaal prikbord van de 21ste eeuw! Binnen no time voorzie je de studenten van de allerlaatste informatie zoals: schoolnieuws, socials, roosterwijzigingen, vertrektijden van het OV en aankomende events!

Overheid
Als overheidsinstelling is het belangrijk om actief in contact te treden met burgers en medewerkers. Het op een professionele manier aanbieden van actuele informatie is cruciaal en mag daarom zeker niet onderschat worden. Om aan deze voorwaarden te kunnen voldoen is narrowcasting bij uitstek het communicatiemiddel! Door gebruik te maken van dit moderne medium verbetert u tevens het imago van uw overheidsinstelling.

Bedrijfsleven
“Hoe bereiken we onze medewerkers?”, dit is binnen veel organisaties een groot vraagstuk. Betrokkenheid creëren en het verstrekken van informatie over wat er speelt binnen de organisatie zijn vaak terugkerende wensen op het verlanglijstje van het management. Het is dan ook niet voor niets dat steeds meer organisaties kiezen voor narrowcasting als communicatiemiddel. Met name de laagdrempeligheid, beschikbaarheid en het bereik dat je kunt creëren met narrowcasting blijken erg succesvol te zijn.

Sport en fitness
Narrowcasting is de perfecte tool om leden van jouw sportvereniging te informeren. Presenteer de allerlaatste sportuitslagen, het laatst (club)nieuws, acties, groepslessen of de social media-kanalen van jouw club in een handomdraai. Narrowcasting leent zich ook uitstekend om de sponsoren van jouw vereniging in het zonnetje te zetten.

Benieuwd hoe narrowcasting een positieve bijdrage kan leveren aan jouw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Deel deze pagina
Instagram update
Contact

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444