U bent hier

Narrowcasting vs. Broadcasting

Wat is narrowcasting


Narrowcasting is simpelweg het uitzenden van specifieke informatie voor een specifieke doelgroep op een specifieke plaats. De boodschap is bewust gekozen en wordt uitgezonden aan mensen die daar op dat moment behoefte aan hebben.



Dit is precies het tegenovergestelde van het bekende begrip broadcasting.


Wat is broadcasting


Broadcasting is het uitzenden van een boodschap aan een zo groot mogelijk publiek. Een goed voorbeeld hiervan is reclame op televisie of op de radio.



Stel, een bakker wil graag zijn eierkoeken promoten. Hij kan er dan voor kiezen om op zijn narrowcasting scherm regelmatig de aanbieding van de eierkoeken voorbij te laten komen. De wachtende bezoekers zijn gevoelig voor impuls aankopen of worden nu geattendeerd op een aanbieding die ze eerder nog niet gezien hadden. Gevolg; een stijgende verkoop van eierkoeken omdat de doelgroep (de klanten bij de bakker) op de specifieke plek (in de bakkerswinkel) geconfronteerd worden met specifieke informatie (aanbieding van eierkoeken). Stel dat de bakker had gekozen voor broadcasting, dan had hij een televisiereclame op kunnen nemen en deze uit laten zenden op een regionale of landelijke zender op een bepaalde tijd en dag in de hoop dat er veel mensen naar zijn bakkerij komen.

Je kunt je afvragen wat beter werkt; schieten met hagel (broadcasting) of gericht mikken op je doelgroep (narrowcasting).



Bent u benieuwd wat narrowcasting voor u kan betekenen?
Doe dan de gratis narrowcasting check of neem contact met ons op.

Twitter update
Contact

We willen graag contact met u!

Merit Media
Bredaseweg, 113
4872 LA Etten-Leur

informatie@meritmedia.nl
085-4018444