Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat is Narrowcasting?

Narrowcasting is het gericht uitzenden van informatie via digitale schermen naar een specifieke doelgroep, op een specifieke locatie en op het juiste moment. In tegenstelling tot broadcasting, waarbij één boodschap breed wordt uitgezonden, draait narrowcasting om maatwerk: de juiste content, afgestemd op de kijker.

Een overvol prikbord

Hoe werkt narrowcasting?

Met narrowcasting stuur je centraal beheerde content naar één of meerdere beeldschermen, bijvoorbeeld in een winkel, kantoor of ziekenhuis. De inhoud, zoals video’s, nieuws, weer, KPI's of promoties, kan realtime worden aangepast aan locatie, tijdstip of doelgroep.

Dus nooit meer (oude) informatie op dat overvolle prikbord.

Intern en/of extern communiceren met narrowcasting

Narrowcasting kan binnen een organisatie dienen als een soort elektronische nieuwsbrief. De variant in de mail wordt namelijk over het algemeen slecht gelezen. Herkenbaar? Al wachtende op de lift of bij de koffieautomaat wordt het personeel snel geïnformeerd over het laatste bedrijfsnieuws.

Maar ook uw (potentiële) klanten kunt u doeltreffend bereiken via narrowcasting. Volgend weekend gesloten, nieuwe acties of een kijkje achter de schermen? Deel het via narrowcasting!

Enkele voorbeelden van content die u kunt inzetten:

  • Verjaardagen van personeel
  • Afwijkende openingstijden
  • Interne vacatures
  • Verwelkoming bezoekers
  • Voorstellen nieuw personeel
  • Jubilea of andere feestelijke gelegenheden
  • Nieuwe producten of diensten
  • Lokaal weerbericht
  • Lokaal/regionaal nieuws

 

  • Lokale verkeersinformatie
  • Bewegwijzering
  • Sales targets / KPI’s
  • Aanbiedingen of acties
  • Product- of merkfilmpjes
  • Wachttijden
  • Social Media zoals Facebook en Instagram
  • Wachtverzachtende filmtrailers
  • Sfeerbeelden (wij noemen dit Moodclips) van bijvoorbeeld natuur, dieren of sport
  • Braintrainers

FAQ (First asked questions)

We zouden hier een klassiek rijtje ‘veelgestelde vragen’ kunnen neerzetten. Maar misschien ben jij je aan het oriënteren? Dus noemen we het liever First Asked Questions - de vragen die je écht wil stellen vóór je verder leest...

We snappen je vraag! Een nieuwsbrief is vaak te weinig doeltreffend om mensen periodiek te informeren, want het mist timing en zichtbaarheid op de werkvloer of klantlocatie. Narrowcasting vult dat perfect aan: je bereikt je doelgroep op het moment dat ze ter plekke zijn — of dat nu in een winkel, kantoor of wachtruimte is. Geen volle inbox, geen doorkliks nodig: je boodschap staat direct op het scherm, precies op het juiste moment. Bovendien is content makkelijk aan te passen, bijvoorbeeld bij actuele updates of plotselinge interne communicatie.

Een wondermiddel? Nee. Iets wat jou in je communicatiemix echt gaat helpen? JA! Narrowcasting is namelijk een perfecte toevoeging aan de manier hoe je met jouw doelgroep communiceert. Dat komt omdat narrowcasting passief te consumeren is; je hoeft geen app te openen, nergens op te klikken en het kan juist op een leuke manier verwijzen naar dat droge stuk over de CAO-onderhandelingen op het intranet.

Goede vraag! Neem bijvoorbeeld de kantoortuin. Die is vaker wel dan niet verdeeld in verschillende eilandjes. Inkoop zit bij inkoop, marketing bij marketing en de buitendienst bij de buitendienst. Hoe bereik je iedereen nou op een effectieve manier? Via narrowcasting houdt je iedereen op de hoogte van elkaars successen of uitdagingen.

Gratis narrowcasting proef!

Nog niet 100% overtuigd van de kracht van narrowcasting? Maak dan nu gebruik van onze actie en probeer narrowcasting 4 weken gratis uit!

Vraag hier aan

Gratis narrowcasting check!

Wilt u een advies over waar u het beste een scherm kunt plaatsen en hoe groot een dergelijk scherm eigenlijk moet wezen?

Vraag hier aan

Zoekt u een echte partner op het gebied van narrowcasting?

Benieuwd naar wat Merit Media voor u zou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op voor een afspraak en een gratis narrowcastingcheck op locatie!

Neem contact met ons op