Direct contact? Bel 085 - 4018444 of mail naar informatie@meritmedia.nl

U bent hier

Stoptober en Narrowcasting: Een Win-win combinatie!

Op 1 oktober aanstaande wordt voor de tiende keer het startschot gegeven voor de landelijke Stoptober campagne! Heel Nederland wordt opgeroepen om 28 dagen lang te stoppen met roken. Naar verwachting gaat deze editie de 500.000ste stopper zich aanmelden, een mooie mijlpaal dus! De Stoptober campagne blijkt enorm effectief te zijn in vergelijking tot andere methodes, uit onderzoek blijkt dat 70% van de Stoptober-deelnemers het volhoudt om 28 dagen niet te roken. Na drie maanden is meer dan de helft nog steeds gestopt met roken! Deze positieve resultaten zijn ook in bedrijfsleven niet onopgemerkt gebleven, steeds meer organisaties nemen actief deel aan het Stoptober programma.

Samenwerking GGD
Om de campagne extra kracht bij te zetten via narrowcasting zijn Merit Media en de GGD (Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst) een samenwerking gestart. De GGD is namelijk één van de initiatiefnemers van Stoptober, samen met het KWF, Longfonds, Hartstichting en ministerie van VWS maken ze zich hard voor een rookvrije samenleving.

Stoptober via narrowcasting
Om er voor te zorgen dat de content op de narrowcasting schermen geheel in lijn is met de landelijke campagne heeft de GGD gezorgd voor de juiste informatie en grafische elementen die vervolgens door Merit Media verwerkt zijn tot specifieke narrowcasting content. Het eindresultaat betreft een breed scala aan content zoals animaties over de effecten van het stoppen met roken op de korte en lange termijn, de dagelijkse Stoptober Tip van de dag welke dagelijks automatisch geüpdatet wordt en een countdown template die gedurende de hele Stoptober periode meeloopt. Eindgebruikers van het TINS narrowcastingsysteem kunnen via de speciale Stoptober bibliotheek in het online CMS eenvoudig content toevoegen aan de speellijst(en).

Content is king
Het succes van narrowcasting valt of staat met de content die getoond wordt, om in marketingtermen te spreken: “content is king!”. Met name het actualiteitsgehalte en de aantrekkelijkheid van de narrowcasting content spelen een belangrijke rol. Daarom is het slim om in te spelen op de actualiteit, zoals met de Stoptober content.

Naast de nieuwe samenwerking met de GGD heeft Merit Media meerdere samenwerkingen met nieuwsbronnen die volledig geautomatiseerd nieuws op de schermen plaatsen in een leuke herkenbare (en visueel aantrekkelijke) animatie. De eindgebruiker hoeft het wiel dus niet zelf uit te vinden. Het enige wat ze hoeven te doen is de kant-en-klare content die past bij de doelgroep in de speellijst te slepen. 

Meer weten?
Wil je meer weten over hoe je narrowcasting effectief kunt inzetten binnen jouw organisatie? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons of abonneer je op de nieuwsbrief!

Deel deze pagina
Tags: 
Laatst gewijzigd: 
22 september 2023
Contact

Merit Media
Breda International Airport
Bredasebaan 10
4744 RZ Bosschenhoofd

informatie@meritmedia.nl
085-4018444

Privacyverklaring